Az FIA felülvizsgálja a fekete-narancs zászló használatát - F1VILÁG.HU

Az FIA felülvizsgálja a fekete-narancs zászló használatát

HIRDETÉS
Forró beszédtémává vált a múlt heti Amerikai Nagydíjon a meglazult alkatrészekkel versenyző autók kérdése a Forma-1-ben, amire reagálva a Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálatot indított.
2022 Singapore Grand Prix 2022, Sunday - LAT Images start

Mostanában nem telik el úgy versenyhét a Forma-1-ben, hogy ne válna központi beszédtémává a sport valamely szabálya, és ez a tengerentúli fordulók idején sincs másképp. A fekete-narancs zászlók használata a múlt heti Amerikai Nagydíjon került a középpontba, miután Sergio Perez sérült első szárnnyal, Fernando Alonso pedig lifegő jobb oldali visszapillantó tükörrel versenyzett Austinban.

A futam közben a versenyirányítás semmit sem reagált a két esetre, a Haas viszont utólag óvást nyújtott be a futam végeredménye miatt, hiszen az egyik pilótájukat, Kevin Magnussent hasonló okból idén már három alkalommal intett ki fekete-narancs zászlóval az FIA. Az ügy több csavart követően péntekre virradóra dőlt el, erről itt írtunk részletesebben.

A zászlóhasználattal kapcsolatos jövőbeli problémák elkerülése érdekében az FIA Mexikóban úgy fogalmazott, „erősen javasoljuk olyan eljárások alkalmazását, amelyek segítségével figyelemmel követhetők az ilyen jellegű ügyek. Ha szükséges, rádióhívással vagy a fekete-narancs zászló megjelenítésével a probléma kommunikálható, ahogy az a múltban már számos esetben megtörtént.”

„Emellett tudomásunkra jutott, hogy az FIA elnöke felülvizsgálatot kezdeményezett a fekete-narancs zászló használatát illetően.”

Fernando Alonso szerint szükség van az F1-es versenyigazgató beavatkozására, ha egy autón valóban veszélyes sérülés látható.

„Az autóban ülve néha még azt sem tudjuk, pontosan milyen sérüléssel van dolgunk, vagy milyen elem készül lerepülni róla. Talán többször kellene használni a zászlót, talán nem. Ez az FIA és a csapatok ügye. A Forma-1 sokat változott az utóbbi 40-50 év során, most már nagyon sok aerodinamikai elemmel van dolgunk, amelyek miatt szükség van az egyértelmű szabályokra.”

A spanyol pilóta szerint a versenyeken több kiállás várható, ha az FIA szigorít. A szóban forgó zászló esetén a csapat ugyanis köteles a bokszba hívni az autóját, amit csak akkor küldhet vissza a pályára, ha az semmilyen meglazult elemmel nem rendelkezik.

„A zászlót látva meg kell állnunk és valószínűleg fel is kell adnunk a versenyt, hiszen bizonyos elemeket nagyon nehéz kijavítani. Talán az első szárnyat a legkönnyebb, minden mást nehéz.”

Kevin Magnussent idén már három alkalommal intettek ki meglazult alkatrészek miatt. Ő úgy látja, nem kellene bármilyen apró elem miatt megállásra késztetni egy autót.

Hirdetés

„Úgy érzem, túlzás lenne minden mozgó alkatrész miatt kihívni minket. Ha például az első szárny laza, azt megértem. Mindenesetre nekem mindegy, mi mellett döntenek, amíg mindenkit ugyanolyan mértékben bírálnak el” – tette hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!