Az FIA úgy döntött, hogy hajlandó visszalépni, és változatlan formában hagyni a diffúzorra vonatkozó szabályokat az idei évben, miután komoly botrány alakult ki a Brit Nagydíjon.
Az FIA úgy döntött, hogy hajlandó visszalépni, és változatlan formában hagyni a diffúzorra vonatkozó szabályokat az idei évben, miután komoly botrány alakult ki a Brit Nagydíjon.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szombat délután jelentette be, hogy amennyiben az összes csapat áldását adja, visszavonja a megszorításokat a következő versenytől, és változatlanul hagyja a fúvott diffúzorra vonatkozó szabályokat az idei szezonra.
A megszorítások azonban érvényben maradnak a hétvégi Brit Nagydíjra, így tehát a Red Bull valamelyest hátrányban van, mivel az irányító testület végül nem engedélyezte a Renault-nak, hogy 50%-ban kinyissa a pillangószelepet, mikor a pilóta nem áll a gázon, miközben a rivális Mercedes motorfék üzemben nyolc hengeréből négyet begyújthat.
„A megszorítások, amiket a csapatoknak kommunikált az FIA technikai részlege ma reggel, változatlanok maradnak a hétvége további részére” – állt a szövetség hivatalos közleményében.
„A Technikai Munkacsoport (TWG) szombat reggeli rendkívüli ülésén a tagok többek között arról is egyeztettek, hogy mennyi lenne járható, ha visszatérne a Silverstone előtti rendszer.”
„Amennyiben a csapatok egyhangúan beleegyeznek, akkor az FIA felkészül arra, hogy visszaállítsa a rendszert a szezon hátralévő részére.”
Az FIA korábban már megerősítette, hogy jövőre teljesen betiltja a fúvott diffúzort, így 2012-ben egyetlen csapat sem áramoltathatja át azon a kipufogógázokat, és nem csak a gázadás nélküli, hanem a házadásos periódusban sem.
Bár az FIA felajánlotta, hogy a további félreértések és botrányok elkerülése érdekében készen áll visszalépni, azt egyelőre nem tudni, hogy a „kisebb” csapatok miként fogadják a kezdeményezést, és születhet-e egyhangú egyezség.
„Mindent úgy hagyni, ahogy volt, szerintem további vitákhoz vezetne, és tiltakozásokat, óvásokat eredményezne, amit nyilván nem akarunk” – mondta a Mercedes Grand Prix csapatvezetője, Ross Brawn.
„Alapvetően úgy hagynám a dolgokat, ahogy vannak, azonban semmiképpen sem akarok óvásokat látni a jövőben, amik végül a fellebbviteli bíróságon kötnének ki, és ismét a kerekasztalnál dőlnének el a dolgok, nem pedig a versenypályán.”