A Forma-1 2020-as idénye egy hónap múlva, július első hétvégéjén startol el, a csapatok pedig természetesen már gőzerővel készülnek az idénykezdetre.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig idén is nagyon oda figyel majd arra, hogy a csapatok ne trükközzenek motorjaikkal.
Úgy tudni, legutóbbi technikai direktívájában a testület két területre vonatkozóan adott ki állásfoglalást: az olajégetés, illetve az ERS teljesítményérzékelőit illetően.
Ami az olajégetést illeti, a csapatoknak már így is nehéz dolguk volt, hiszen a 2020-a szabályok szerint 100 km-enként mindössze 0,3 liter olajat égethettek el kvázi üzemanyagként.
Mostani lépésével az FIA fenntartja a jogot arra, hogy szigorú ellenőrzéseket vezessen be annak érdekében, hogy a csapatok ne találják meg a módját annak, hogy megkerüljék ezt a szabályt.
Az energia-visszanyerést tekintve az FIA komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy folyamatosan monitorozza az ERS-rendszerek által visszanyert energiafelhasználást. Ennek érdekében az élcsapatok autóiba egy továbbfejlesztett szenzort telepít az idénykezdet előtt.
Az elmúlt évben főleg a Ferrari volt a figyelem középpontjában a V6-os erőforrásokkal való trükközések kapcsán: az FIA folyamatosan ellenőrizte az olaszok autóit a riválisok gyanúit követően. A csapat végül „egy bizalmas megállapodást” kötött a szövetséggel, ami nagy felháborodást váltott ki a riválisok között.
Az FIA később lényegében elismerte, azt gyanította, hogy a Ferrari trükközik motorjával, ám bizonyítani nem tudta, így végül egy „visszatartó erejű egyezséget” kötött a maranellói istállóval.
Az FIA új technikai direktívájában részletesen tisztázza az üzemanyag-áramlás mérésének metodikáját is a középső motortartományban, hogy megbizonyosodjon arról, a csapatok nem trükköznek ezen a téren sem.