Friss hírek

Az FIA kikötötte, hogyan szabad védeni a pozíciót

Tisztázta a pozícióvédésre vonatkozó szabályokat a Nemzetközi Automobil Szövetség a múlt hétvégi Brit Nagydíjat megelőzően, ahol Charlie Whiting tájékoztatta a csapatokat a pályán való helyes viselkedésről.



Tisztázta a pozícióvédésre vonatkozó szabályokat a Nemzetközi Automobil Szövetség a múlt hétvégi Brit Nagydíjat megelőzően, ahol Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója tájékoztatta a csapatokat a pályán való helyes viselkedésről.

Miután az idény során több heves vitát kiváltó incidens is borzolta a kedélyeket, a versenyzők szerették volna megtudni, pontosan mi az, amire lehetőségük van a versenypályán a kerék a kerék elleni csaták során. A Bahreini Nagydíjat követően Nico Rosberget bírálták élesen, a Mercedes versenyzője ugyanis, miközben védte pozícióját, agresszívan leszorította a pályáról Lewis Hamiltont, majd Fernando Alonsót.

A stewardok végül nem büntették meg a németet, ezt azzal indokolták, hogy az őt megelőzni kívánó versenyzők autóinak „jelentős része” nem volt még közvetlenül Mercedese mellett.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a silverstone-i versenyt megelőzően egy dokumentumot juttatott el a csapatoknak, melyben tisztázta, pontosan mire is értendő az autó „jelentős része” kifejezés.

„Az a pilóta, aki védi pozícióját az egyenesben, vagy egy féktávhoz közeledve, szabadon használhatja a pálya teljes szélességét első irányváltásakor, feltéve, ha a mögötte érkező és előzni kívánó autó nincs jelentős mértékben az ő versenyautója mellett. A félreértések elkerülése végett: ha az előzést megkísérlő autó első szárnya az elöl haladó versenygép hátsó kereke mellett van, az az autó „jelentős részének” tekinthető.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek