Az FIA kivizsgálja a szuzukai traktor-incidenst - F1VILÁG.HU

Az FIA kivizsgálja a szuzukai traktor-incidenst

HIRDETÉS
Vizsgálatot indít a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyzők körében is nagy vihart kavaró traktor-incidens miatt, mely a vasárnapi Japán Nagydíjon borzolta a kedélyeket.

Carlos Sainz nyitókörben történt balesete után küldtek be egy munkagépet a pályára, hogy a spanyol versenyautójának mentésében segédkezzen, ekkor azonban a mezőny még a biztonsági autó mögött körözött, és nem mindenki zárkózott fel mögé. Az AlphaTauri versenyzője, Pierre Gasly a nyitókör végén a bokszba kényszerült, ezt követően igyekezett utolérni a Safety Cart, és csak az utolsó pillanatban vette észre a pályán dolgozó traktort.

A francia érthető módon kifakadt a történtek után – azt mondta, elképesztő, hogy 8 évvel Jules Bianchi hasonló körülmények között, ugyanitt elszenvedett tragikus balesete után is előfordul ilyen. Gasly szerencsésnek érzi magát, elmondása szerint ugyanis könnyen tragédia történhetett volna.

A futam közben az FIA rövid közleményben reagált az esetre, azt írták, amikor Gasly elhaladt az incidens helyszíne mellett, valójában már piros zászlós jelzés volt érvényben – ez valóban így volt, csakhogy nagyjából 2 másodperccel azt megelőzően szakították meg a versenyt, hogy Gasly elszáguldott a traktor mellett.

A történtek után számos versenyző kifejezte aggályát az incidens kapcsán, az FIA szóvivője pedig nemrég megerősítette, megvizsgálják az esetet, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő hasonló problémák.

„Noha bevett gyakorlat, hogy a biztonsági autó bentléte, illetve piros zászlós megszakítás alatt mentünk autókat, a körülményeket, illetve a számos versenyző által megfogalmazott visszajelzéseket figyelembe véve az FIA felülvizsgálja a munkagépek bevetését a Japán Nagydíjon” – áll a rövid közleményben. „Ez is része annak a közös gyakorlatnak, mely során minden versenyen történt incidenst kielemzünk, hogy folyamatosan javítani tudjunk a folyamatokon és procedúrákon.”

Az egyik lényeges kérdés kétségkívül az, hogy az érintett sportbírók, illetve a mentést lebonyolító csapat önhatalmúlag küldte-e olyan gyorsan a pályára a szóban forgó munkagépet, vagy pedig a versenyirányítás utasítására, a velük való egyeztetést követően történt-e meg az. A Nemzetközi Sportkódex H függelékének 2.6.1-es cikkelye ugyanis kimondja, sportbírók és járművek csak akkor léphetnek, illetve hajthatnak a pályára, ha arra a versenyirányítástól engedélyt kaptak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!