A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég magyarázatot adott arra, miért tiltotta meg a Ferrari Forma-1-es csapatának, hogy a továbbiakban is szárazjeges zsákot tegyen versenyautóira.
A Forma-1-es paddockban hetek óta találgattak arról, mire szolgálhat az a sárga zsák, melyet az olasz istálló rendszeresen autói fedélzeti kamerájára helyezett a rajtok, illetve az edzések előtt.
A Ferrari állítása szerint a fedélzeti kamera elektronikáját igyekeztek ily módon hűteni, a rivális csapatok azonban azt gyanítják, inkább el akarták takarni a kamerák képét, hogy ne legyen látható versenyautóik kormánya, illetve kijelzője.
Az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting megvizsgálta a dolgot, az olaszországi verseny előtt pedig megtiltotta a Ferrarinak, hogy a továbbiakban is feltegyék a kamerákra a szóban forgó sárga zsákot.
A Ferrarit viszont ez sem tántorította el attól, hogy eltakarja a kamerák képét a rajtrácson: Monzában nemes egyszerűséggel egy esernyőt helyeztek a pilótafülke fölé.
Az FIA szóvivője a minap magyarázatot adott arra, miért léptek fel a Ferrari ellen.
„Megkértük a Ferrarit arra, hogy ne használják ezeket a szárazjeges zsákokat. A legfőbb oka ennek az volt, hogy a FOM nem örült neki” – mondta a szakember, majd kifejtette, folytatja annak vizsgálatát, hogy az elektronikai rendszerek valóban túlmelegszenek-e a versenygépekben.
A sportot irányító testület szerint alaptalanok azok a teóriák, melyek szerint a Ferrari olyan beállításokat igyekezett elrejteni a riválisok elől, melyek nem felelnek meg a szabálykönyvben foglaltaknak.
„A kamerára szerelt zsák miatt nem lehetett látni a kijelzőt, ez pedig összeesküvés-elméletekhez vezetett, de az a helyzet, hogy az FIA mindent tud, amit tudnia kell a kijelző szoftveréről, és minden teljesen legális.”