Az FIA keresztülhúzhatja a Pirelli számításait, ugyanis kijelentette, hogy az olasz beszállító csak olyan módosításokat eszközölhet idei abroncsain, melyek a biztonság fokozását hivatottak szolgálni, nem pedig azt, hogy kevesebb bokszkiállás legyen a Forma-1-ben.
Az FIA keresztülhúzhatja a Pirelli számításait, ugyanis kijelentette, hogy az olasz beszállító csak olyan módosításokat eszközölhet idei abroncsain, melyek a biztonság fokozását hivatottak szolgálni, nem pedig azt, hogy kevesebb bokszkiállás legyen a Forma-1-ben.
Többen, köztük a bajnoki címvédő, Red Bull Racing is arra kérte a Pirellit, hogy módosítson abroncsai specifikációján szezon közben, ugyanis komoly problémáik vannak a gumikezeléssel.
Az FIA azonban világosan kijelentette, hogy nem tolerálja azokat a módosításokat, melyek csakis a kiállások számának csökkentését hivatottak szolgálni.
Mindennemű módosítás a biztonságot kell növelje, arról pedig szó sem lehet, hogy esetleg visszatérnek a 2012-es specifikációhoz, amiről egyre többen beszélnek.
A szabályok ugyanis kimondják: „A gumispecifikációt az FIA határozza meg legkésőbb a következő bajnokság előtti szeptember elsejéig. Amint az meghatározásra kerül, a gumispecifikáció nem változhat a bajnokságban a mezőny összes csapata engedélye nélkül.”
Bár egy cikkely kimondja, hogy amennyiben a gumiszállító és a technikai delegátus szerint sem megfelelőek az abroncsok, azokon azonnal változtatni lehet, az FIA nem gondolja, hogy ez lenne a helyzet, jóllehet örülne annak, ha a Pirelli megoldaná a delaminációs problémákat, hiszen az elmúlt versenyeken többek abroncsának felületéről levált a futófelület.
„Az FIA és a Pirelli közötti egyeztetés a gumiproblémákról folyamatos, hogy a jövőben ne forduljanak elő ehhez hasonló problémák. Azonban ezek a megbeszélések nem terjednek ki arra, hogy kevesebb kiállás legyen a versenyeken.”
A Pirelli korábban jelezte, hogy módosítani fog abroncsain legkésőbb a Kanadai Nagydíjra, Paul Hembery a cég motorsport igazgatója most elmondta, apró változtatásokra kell számítani.
„Majd meglátjuk, milyen módosításokat hajtunk végre, de mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy a lehető legkisebb legyen a különbség” – mondta a szakember az Autosportnak.