Az FIA nyitott a hangosabb motorok irányába - F1VILÁG.HU

Az FIA nyitott a hangosabb motorok irányába

HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elárulta, nem zárkózik el attól, hogy valamilyen módon hangosabbá tegyék a Forma-1-es versenyautókat azok után, hogy a melbourne-i idénynyitót követően rengeteg kritika érte a száguldó cirkuszt.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elárulta, nem zárkózik el attól, hogy valamilyen módon hangosabbá tegyék a Forma-1-es versenyautókat azok után, hogy a melbourne-i idénynyitót követően rengeteg kritika érte a száguldó cirkuszt.

Nemcsak a rajongók, hanem az Ausztrál Nagydíj szervezői is elégedetlenek voltak az idén bevezetett 1,6 literes V6-os turbómotorok hangjával, Bernie Ecclestone, a Forma-1 teljhatalmú ura pedig elárulta, még idén hangosabbá kell tenni az új erőforrásokat valamilyen úton-módon.

Bár Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke szerint erre nincs mód, Jean Todt, az FIA elnöke elárulta, ha a csapatoknak sikerül konszenzusra jutniuk, hajlandóak egyeztetni minderről.

„A motorok hangja most nyilvánvalóan más, ha pedig probléma van ezzel, és a csapatok is egyetértenek, akkor megvizsgálhatjuk, hogyan is tehetnénk hangosabbá őket” – mondta a francia szakember.

Todt hozzátette, mielőtt azonban bármiféle változtatást végeznének, le kell higgadniuk, és alaposan át kell gondolniuk, mit is akarnak.

„Le kell nyugodnunk, mielőtt reagálunk.”

Az FIA elnöke ugyanakkor jelezte, egyetért azokkal, akik szerint túlzás az, hogy a versenyzőknek spórolniuk kell az üzemanyaggal, ha el akarnak jutni a kockás zászlóig.

„Én nem akarom, hogy a Forma-1 amolyan spórolási verseny legyen. A megengedett 100 kg-os üzemanyag-mennyiséget a csapatok javasolták. Nekem pedig nem gond, ha ők 100 kg üzemanyagot akarnak használni.”

Todt mindazonáltal kifejtette, az üzemanyag-spórolásnak semmi köze nem volt ahhoz, hogy a megszokottnál kevesebb előzést láthattunk Ausztráliában.

„Inkább az aerodinamika, illetve a melbourne-i pálya tehető felelőssé ezért, ez a pálya ugyanis soha nem volt túl jó az előzések szempontjából.”

„Meggyőződésem, hogy hamarosan jó sok előzési manővert látunk majd. Szóval várjunk még egy kicsit, mielőtt elkezdünk ítélkezni.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!