Az FIA szerint nem érdemelt büntetést Räikkönen

Nem érdemelt büntetést Kimi Räikkönen a vasárnapi Brit Nagydíjon azért, mert túl vakmerően tért vissza a bukótérből a futam első körében. A finn versenyzőt több volt és jelenlegi pilóta is bírálta.



Nem érdemelt büntetést Kimi Räikkönen a vasárnapi Brit Nagydíjon azért, mert túl vakmerően tért vissza a bukótérből a futam első körében.

A finn versenyző hatalmasat bukott a silverstone-i verseny rajtját követően, miután a Wellington egyenesben a bukótérből visszatérvén elveszítette uralmát versenyautója felett.

A Sportszabályzat 20.2-es cikkelye kimondja: „Ha egy versenyző elhagyja a pályát, visszacsatlakozhat, feltéve, ha azt biztonságosan teszi, és nem szerez vele jogosulatlan előnyt.”

Többen – köztük Niki Lauda háromszoros Forma-1-es világbajnok – úgy vélik, Räikkönen túl vakmerően próbálta folytatni a versenyt a kanyar kiszélesítését követően, Jo Ramirez, a McLaren korábbi csapatmenedzsere szerint pedig ezért akár egyversenyes eltiltást is kaphatna a finn.

A Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) azonban másképp látták az esetet, állításuk szerint Räikkönen mindent megtett azért, hogy ne teremtsen veszélyhelyzetet a pályán.

A telemetriai adatok azt mutatják, miután a Ferrari versenyzője 230 km/h körüli tempónál elhagyta a pályát, visszavett a sebességből, autóját azonban megdobta egy bukkanó, ahogy keresztülhajtott a füves részen.

Habár az FIA-nál elismerik, a baleset nem következett volna be, ha a 2007-es világbajnok jelentősen lelassít, a sportot irányító testület álláspontja szerint minden versenyző hasonlóképp cselekedett volna Räikkönen helyében.

A mérések szerint Räikkönen 160 km/h-s sebességgel csapódott a gumifalba, az ütközés pillanatában szervezetét 47G-s erőhatás érte.

A Ferrari versenyzője szerencsére nem szenvedett komoly sérüléseket, lábát azonban fájlalta, így nem vett részt az eheti, silverstone-i teszten.

NEVETSÉGES LAUDA KRITIKÁJA

Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke a futam után azért is bírálta az FIA-t, mert túl sokáig tartott, amíg helyrehozták a versenypályát a baleset után – emiatt mintegy 1 órán át nem indították újra a versenyt.

„Miért kellett egy órát állnunk azért, mert a korlátot javították?” – tette fel a kérdést a Brit Nagydíjat követően a háromszoros F1-es világbajnok.

„Gyorsabb munkára lett volna szükség, és egy gyorsabb megoldás lett volna, ha gumibálákat húznak elé. A dolgok efféle túlaggódása az őrületbe kerget. Ez a védőkorláttal kapcsolatos kérdés csak még egy példa. Túl sok ember érintett abban, hogy az F1 olyan biztonságos legyen, mint a közutak. Ez nem jó.”

„Gyorsabban meg kellett volna oldani, egy átmeneti megoldással kellett volna előrukkolni, és akkor 10-15 perccel később folytatódhatott volna a futam.”

„Nincs az az isten, hogy még egy autó ugyanazon a helyen ütközik neki a korlátnak.”

Lauda szerint felesleges volt 1 órát várakozni

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint azonban, ha hallgatott volna, bölcs maradt volna az osztrák.

„Niki világosan megmutatta, hogy semmit sem tud a pályák biztonságáról, nyilatkozata nem valami hasznos”
– fogalmazott a szakember.

„Egyszerűen nevetséges kijelenteni azt, hogy valószínűleg még egy autó nem csapódott volna be ugyanott. Ha egy autó megtette, megtehette volna egy másik is.”

„Ha felidézzük Felipe Massa 2009-es, magyarországi balesetére, ennyi erővel elmondhatnánk azt is, hogy valószínűleg még egyszer nem talál senkit fejen egy rugó, ergo nem is kellett volna javítanunk a sisakrostélyok biztonságán.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS