Az FIA szerint nem megoldás a medálrendszer

Az FIA elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy hatalmas hiba lenne változtatni a jelenlegi pontrendszeren, ugyanis meglátása szerint a medálrendszer bevezetésével sem lenne több előzés a versenyeken a Forma-1-ben.

Az FIA elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy hatalmas hiba lenne változtatni a jelenlegi pontrendszeren, ugyanis meglátása szerint a medálrendszer bevezetésével sem lenne több előzés a versenyeken a Forma-1-ben.

A sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone már hónapokkal ezelőtt felvetette a medálrendszer bevezetésének lehetőségét, melyben az Olimpiai játékokhoz hasonlóan az érmek színe és száma döntené el a végső sorrendet.

A brit üzletember ugyanis azt gondolja, hogy a jelenlegi pontrendszerben nem jutalmazzák kellőképpen a futamgyőztest, hiszen az első helyért két ponttal jár csak több, mint a másodi pozícióért, így a versenyzők a legtöbb esetben meg sem próbálnak előrébb kerülni, mert nem éri meg kockáztatni.

Az FIA a múlt héten kiadott egy elemzést, melyben végigveszi, miként alakultak volna a bajnokságok a történelem során Ecclestone rendszerében, ám az analízist sokan kritizálták, mert az nem veszi figyelembe, hogy a pilóták másképpen taktikáztak volna az új rendszerben.

Mosley azonban úgy gondolja, hogy nem a pontrendszer, hanem az autók aerodinamikája okolható a kevés előzésért a sportban.

“Ha az alapötlet az, hogy előzésre ösztönözzük a versenyzőket, akkor az eddiginél sokkal jobb munkát kell végeznünk az autók karosszériáján. A pontrendszer megváltoztatása nem oldaná meg a problémát” – mondta az FIA elnöke szerdai sajtókonferenciáján Londonban.

A csapatok technikai szakembereiből álló Előzési Munkacsoport javaslatai alapján számos új technikai szabályt vezettek be az idei évben, amik mind azt a célt hivatottak szolgálni, hogy az autók aerodinamikája kevésbé legyen érzékeny, ami elősegítheti az előzéseket.

Mosley azonban úgy gondolja, hiába hozták vissza a slick gumikat, és csökkentették az autók leszorító erejét, a változások nem elég drasztikusak ahhoz, hogy komoly változást hozzanak az idei évben az előzések terén.

A brit szakember azon a véleményen van, hogy engedélyezni kellene a mozgó aerodinamikai elemeket, amiket még a 60-as években tiltottak be a Forma-1-ben.

Bár az idei évtől lehetőség lesz az első szárny dőlésszögének menet közbeni változtatására, Mosley szerint automatizálni kellene a mozgó elemeket, ami lehetővé tenné, hogy az autók pozíciójának függvényében változzon a tapadás és a leszorító erő szintje.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS