Friss hírek

Az FIA szigorítása miatt rontotta el Verstappen kerékcseréjét a Red Bull

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legutóbbi, bokszkiállásokkal kapcsolatos szigorítása hozzájárult Max Verstappen lassú kerékcseréjéhez az Olasz Nagydíjon.

Verstappen monzai kerékcseréje során mintegy 10 másodpercet vesztegelt a bokszban, hiába készültek el ugyanis a csapat szerelői versenyautójával, egy emberi mulasztás miatt nem kapott zöld jelzést a versenyző.

Az incidens nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a holland versenyző nem sokkal később Lewis Hamilton mellé kerüljön, és összeütközzön a brit pilótával.

Az FIA még júniusban értesítette a csapatokat arról, hogy biztonsági okokból le fogja lassítani a kerékcseréket azáltal, hogy megszüntet néhány automatizmust a bokszkiállások során.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, az új folyamat szerepet játszitt a monzai hibában.

„Volt egy ritka emberi hiba a kerékcserénk során az új technikai direktíva eredményeképp, de ettől függetlenül olyasvalami ez, amiből tanulnunk kell” – fogalmazott Horner.

„A lassú kiállás miatt Max nem oda tért vissza a pályára, ahol lennie kellett volna. A Mercedes pedig súlyosbította a helyzetet, mivel ők is meginogtak saját kiállásuknál Hamilton autójával, így a két versenyző fej-fej mellé került.”

Horner továbbra is tartja magát azon véleményéhez, hogy a futam 26. körében történt ütközés mindkét versenyző hibája volt.

„Mindkét versenyző tudta, hogy elöl kell lenniük az előzés nehézségei miatt. Max meg akarta ragadni a lendületet, Lewis pedig szerette volna megtartani a pályapozíciót.”

„Ma is ugyanaz a véleményem: mindketten szerepet játszottak benne, és nehéz jobban hibáztatni egyiküket, mint a másikukat” – fogalmazott Horner.

„Ha az FIA példát akart statuálni, mindkét versenyzőnek ugyanazt a büntetést kellett volna adnia, de inkább Maxnak rótták fel a hibát, és mivel nem fejezte be a versenyt, az egyetlen opció, hogy rajtbüntetéssel sújtották, amit elfogadunk.”

Horner hozzátette, Szocsiban nem jelent majd „akkora hátrányt” a rajtbüntetés az első féktávig vezető hosszú egyenes miatt, ám biztos benne, a Mercedes nagyon erős lesz Oroszországban is.

„Megnéztem az Orosz Nagydíj eredményeit, és 2018-ban Max az utolsó helyről az elsőre zárkózott fel, mielőtt meg kellett ejtenie a kerékcseréjét. Tavaly a második helyen végeztünk ott, de egy olyan pályáról beszélünk, ahol még soha nem nyertünk. A Mercedes felségterülete volt. Ami engem illet, Monzát és Szocsit Mercedes-pályaként jellemeztem, szóval kihívás lesz.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!