Az FIA újabb korlátozásokat vezethet be - F1VILÁG.HU

Az FIA újabb korlátozásokat vezethet be

HIRDETÉS

Az FIA bízik abban, hogy néhány célzott szabálymódosítással, mint például a felhasználható benzinmennyiség korlátozása, elérheti, hogy már az új motorformula 2013-as bevezetése előtt zöldebbé váljon a Forma-1.



Az FIA illetékesei bíznak abban, hogy néhány célzott szabálymódosítással, mint például a felhasználható benzinmennyiség korlátozása, elérhetik, hogy már az új motorformula 2013-as bevezetése előtt zöldebbé váljon a Forma-1.

A csapatok már hosszú hetek óta tárgyalnak az új motorformula véglegesítéséről, és eddig nagyon úgy tűnik, hogy egy másfél literes turbófeltöltésű erőforrás képe körvonalazódik, amely egy, az eddiginél erősebb hibrid rendszerrel (KERS) lenne megtámogatva.

Bár az új motorformula mindenképpen komoly előrelépés lesz a hatékonyság tekintetében, és közelít a környezetbarát technológiák felé, a szövetség azt szeretné, ha már korábban, akár a jövő évben javulna valamelyest a helyzet, és zöldebbé válna a Forma-1.

Mindezt az FIA motor- és elektronikai részlegének vezetője, Gilles Simon mondta el, aki úgy gondolja, hogy nem szabadna várni 2013-ig, és az új motorformula bevezetéséig korlátozni kellene a jelenlegi erőforrások fogyasztását, ami már hatalmas előrelépés lenne.

„Meg kell próbálnunk javítani az üzemanyag-hatékonyságon” – mondta a francia szakember, aki korábban éveken át a Ferrari motorrészlegét irányította.

„Ha nekem, mint mérnöknek megszabnak egy maximális üzemanyag mennyiséget, akkor a lehető leghatékonyabb motort próbálom meg megépíteni, hogy a lehető legtöbb lóerővel tudjanak gazdálkodni a versenyzőim.”

„A Forma-1 a technikai versengésről szól, és ha az utcai autóknál a hatékonyság a kedvező, akkor a spotnak is annak kell lennie. Éppen ezért meg kell próbálnunk néhány célzott szabálymódosítással javítani a helyzeten az új motorformula bevezetéséig.”

„Az lenne az ideális, ha tudnánk, hogy hol lesznek az utcai autók öt-tíz év múlva. Ez lehetővé tenné számunkra, hogy olyan szabályokat alkossunk, melyek ebbe az irányba mutatnak. Ez a legnehezebb, mert semmi esetre sem szeretnénk bárkire is ráerőltetni a saját akaratunkat. Látnunk kell, hogy mit akarnak a gyártól, és ennek megfelelően kell eljárnunk.”

Hirdetés

Simon arra is rávilágított, hogy a versenyautók károsanyag-kibocsátása csak néhány százaléka annak, ami egy forma-1-es csapatnál keletkezik, hiszen a javarésze a csapat működtetésének terméke, 60 százaléka például a gyárak, illetve a szélcsatorna áramfogyasztásából adódik.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA újabb korlátozásokat vezethet be
Gumielőnyben lehet a Ferrari a szombati sprintfutamon
Sainz már most tudja, min akar változtatni az autón az időmérőre
Ötszörös pénzt fizet a fogadóiroda Norris sprintgyőzelmére! (x)
Ekkor lesz a kínai sprintfutam és időmérő szombaton
Horner: Korai még Ricciardo jövőjéről dönteni

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!