Az FIA válaszolt a Ferrari fenyegetésére

Az FIA nem tulajdonít különösebb jelentőséget a Ferrari fenyegetésének, miszerint kiszállhat a Forma-1-ből, ha bevezetik az egyenmotorokat, ugyanis véleménye szerint a teher a csapatokon, nem pedig rajtuk van, hogy minél jobb költségcsökkentő szabályokat hozzanak.

Az FIA nem tulajdonít különösebb jelentőséget a Ferrari fenyegetésének, miszerint kiszállhat a Forma-1-ből, ha bevezetik az egyenmotorokat, ugyanis véleménye szerint a teher a csapatokon, nem pedig rajtuk van, hogy minél jobb költségcsökkentő szabályokat hozzanak.

A Ferrari igazgatótanácsa hétfőn este kiadott közleményében figyelmeztetett, hogy az olasz gárda átgondolhatja jövőjét a Forma-1-ben, ha az FIA továbbra is kitart az egységes motorok bevezetése mellett.

Bár a Ferrari közleménye órákkal azután jelent meg, hogy a Toyota is jelezte, készen áll elhagyni a sportot, ha bevezetésre kerülnek az egyenmotorok, az FIA tisztázta, a csapatok más megoldást is választhatnak.

Az alternatívákat pedig az FIA elnöke, Max Mosley csapatoknak írt korábbi levele tartalmazza, melyben három opció van feltüntetve a jövőbeli motorszabályokra vonatkozóan: a) egy egységes motor, b) egy külső beszállító által gyártott motor, c) a független csapatok kevesebb, mint évi 5 millió euróért történő ellátása a hajtáslánccal.

Az FIA keddi közleményében azt is kijelentette, hogy nem kötelessége meghátrálni csak azért, mert a csapatok nem elégedettek azokkal a lépésekkel, melyek a sport jövőjének megmentését szolgálják.

“Úgy tűnik, hogy a Ferrari vezetése nem informált megfelelően. Az FIA három opciót ajánlott a csapatoknak, melyek közül az egyik az úgynevezett egyenmotor, míg a másik az, hogy a nagyvállalatoknak garantálniuk kell, hogy kevesebb, mint évi 5 millió euróért ellátják hajtáslánccal a független kiscsapatokat” – állt az FIA közleményében.

“Az FIA örül a Ferrari pénzügyi sikereinek, és bízik benne, hogy ez így is marad. Azonban számos alakulat van olyan helyzetben, hogy jóval több a kiadása, mint a bevétele. Ez pedig tarthatatlan.”

“Most a nagyvállalatokon a sor, hogy megegyezzenek az FIA által javasolt három kérdés egyikében, vagy előálljanak egy olyan javaslattal, mellyel tartható szintre lehet csökkenteni a költségeket.”

Bár bízik abban, hogy a gyártók előállnak egy mindegyikük számára elfogadható javaslattal, az FIA ismét hangsúlyozta, mindent megtesz azért, hogy megmentse az összes csapatot, és ha ehhez az kell, hogy egységesítse a motorokat, meg fogja tenni.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS