A McLaren jelenleg is felfüggesztés alatt álló főtervezője, Mike Coughlan ugyan elnézést kért a Ferraritól, és nagyon sajnálja a történteket, eddig tett vallomásainak igazságtartalmát tesztelni fogja a Motorsport Világtanács mai meghallgatásán.
A McLaren jelenleg is felfüggesztés alatt álló főtervezője, Mike Coughlan ugyan elnézést kért a Ferraritól, és nagyon sajnálja a történteket, eddig tett vallomásainak igazságtartalmát tesztelni fogja a Motorsport Világtanács mai meghallgatásán.
Azt követően, hogy a múlt héten az FIA bejelentette, újabb bizonyítékok kerültek elő a kémügyben, a szövetség ismét összehívta a Motorsport Világtanács (WMSC) rendkívüli ülését, mely ezekben a percekben is zajlik Párizsban.
A WMSC július 26-án megtartott ülésén bizonyíték hiányában egyszer már felmentette a McLarent, ugyanis nem voltak olyan dokumentumok a szövetség birtokában, melyekkel egyértelműen kimondható lett volna, a wokingi alakulat felhasználta a Ferraritól származó titkos információkat idei autója tervezésénél és fejlesztésénél.
Azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség újabb bizonyítékok birtokába került, amik akár fordulatot is hozhatnak a kémügyben. Egyes források szerint a McLaren versenyzői közötti e-mail váltások, illetve a csapat felfüggesztés alatt álló főmérnöke, Mike Coughlan és a Ferrari már menesztett fejlesztési vezetője, Nigel Stepney közötti SMS váltások számos új információval szolgáltak a kémügy kapcsán, melyek perdöntőek is lehetnek.
Coughlan korábban azt állította, mindössze csak néhány alkalommal találkozott Stepney-vel, és nem adott át döntő fontosságú információkat a McLaren többi vezetőjének. A brit szakember ugyan megerősítette, Stepney-től kapta a titkos információkat, hangsúlyozta, hogy nem állnak közeli barátságban egymással, és mindössze csak azért fogadta el a dokumentumokat, mert mérnökként kíváncsi volt az olaszok legújabb fejlesztéseire.
“Nem közeli barátom. Nyilvánvalóan ismerjük egymást, mert mindketten a Forma-1-ben tevékenykedünk” – mondta Coughlan. “Stepney először 2007. március elsején lépett velem kapcsolatba. Telefonált és arról tájékoztatott engem, hogy nem érzi jól magát a csapatában, mert nem úgy mennek a dolgok a Ferrarinál, ahogy ő azt korábban elgondolta, és nem örül annak, hogy Mr. Almondo lett a felettese.”
“Azonban egészen március közepéig nem szolgáltatott technikai információkat a Ferrariról” – hangsúlyozta a McLaren egykori szakembere.