Az új Ferrari teljesen átalakul a szezonnyitóra - F1VILÁG.HU

Az új Ferrari teljesen átalakul a szezonnyitóra

HIRDETÉS

Az olaszok főtervezője, Nicolas Tombazis elárulta, hogy a hétfőn bemutatott F60-as modell teljesen átalakul a március végi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, ugyanis rengeteg új fejlesztés lát majd napvilágot a következő hetekben.

Az olaszok főtervezője, Nicolas Tombazis elárulta, hogy a hétfőn bemutatott F60-as modell teljesen átalakul a március végi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, ugyanis rengeteg új fejlesztés lát majd napvilágot a következő hetekben.

A tavalyi évhez hasonlóan, idén is a Ferrari mutatta be elsőként vadonatúj forma-1-es versenygépét, amely az új szabályok miatt külsejét tekintve is igencsak megváltozott.

A Ferrari 60 éves forma-1-es jubileumának tiszteletére elnevezett versenyautó nem sokban hasonlít elődjére, az F2008-as modellre, ami az új aerodinamikai szabályoknak köszönhető.

Az idei évtől ugyanis megváltozott a szárnyak mérete, tiltólistára kerültek a kiegészítő szárnyak, visszatértek a slick gumik, és bár kívülről nem látszik, bevetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer, a KERS.

Az új autó sokkal letisztultabb, a régi idők f1-es autóit idézi. A Ferrari főtervezője azonban elmondta, az F60-as még nem végleges, a következő hetekben, hónapokban rengeteg új fejlesztés kerül az autóba, és még csak köszönő viszonyban sem lesz azzal, amivel megkezdik majd a szezonnyitót Melbourne-ben.

“Az F60-as rengeteget fog változni az első nagydíjra. Részben azért is, mert az idei évben nagy valószínűséggel az a csapat fog dominálni, amely a leggyorsabb ütemben fejleszt” – magyarázta Tombazis.

“Minden egyes felmerülő problémát meg akarunk oldani, legyen az mechanikai vagy megbízhatósági. Maximalizálni szereznénk az aerodinamikai fejlesztéseinket. Azt már most megerősíthetem, hogy az autó teljesen máshogy fog kinézni az első versenyen.”

Az elmúlt napokban több ellentmondásos hír kapott szárnyra az új autó tengelytávjával kapcsolatban. Egyesek azt írták, hogy megrövidült, mások pedig, hogy hosszabb lett. Több külföldi internetes fórumon összehasonlító elemzések jelentek meg, ám senki nem tudta megmondani pontosan, miként is alakult ez a terület a tavalyi évhez képest.

Tombazis azonban tisztázta a kérdés: “Ami az együléses hosszát illeti, azt kell mondjam, hogy a tengelytáv egy kicsit túl van lihegve. Ez egyáltalán nem olyan fontos. Azonban az a tény, hogy az autó hosszabb, mindössze érzéki csalódás.”

Ezzel pedig azt akarta mondani, hogy vagy megegyezik, vagy pedig minimálisan megrövidült az új autó tengelytávja.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!