Friss hírek

Az új Honda-motornak hála a Red Bull is jobb autót építhetett

A Red Bull Forma-1-es csapata aerodinamikailag hatékonyabb autót tudott tervezni a 2021-es idényre annak köszönhetően, hogy a Honda teljesen átalakította V6-os erőforrását az új idényre.

Bár a japán gyártó az idei szezon végén kivonul a Forma-1-ből, utolsó évére mindent beleadott: teljesen áttervezte V6-os erőforrását, mellyel a Red Bull a győzelemért harcolhatott a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon.

A Honda motorja pedig nemcsak erősebb és megbízhatóbb lett, hanem ahhoz is nagyban hozzájárult, hogy a Red Bull egy ütőképesebb autót tudott tervezni a 2021-es szezonra – mondja a Honda F1-es technikai igazgatója.

„Minden egyes elemet felülvizsgáltunk, a korábbi erőforrás koncepcióját, és új erőforrásként terveztük meg az idei motort” – fogalmazott Toyoharu Tanabe.

„Természetesen az, hogy javítani akartunk az erőforrás teljesítményén, azt jelentette, hogy a belső égésű motort és az ERS-rendszert is újraterveztük. Az új tervezéssel egy kicsit kompaktabbá tettük az erőforrást a korábbihoz képest. Azt gondolom, ez hozzájárult az autó „csomagolásához” és teljesítményéhez is.”

A bahreini verseny után Tanabe beszélt arról is, pontosan min változtattak, és mi volt annyira nagy segítség a Red Bullnak.

„Alacsonyabbra helyeztük a vezérműtengelyt, és csökkentettük a motor magasságát” – magyarázta. „Egy kompaktabb csomag lett. Ennek eredményeképpen pedig, amikor a motort a kasztniba építik, az autó belsejében szabadabban áramolhat a levegő. Egyszerűbben fogalmazva tehát: az új motor hozzájárult az aerodinamikához.”

„Nehéz pontos számokat mondani, hogy mennyivel is nőtt a leszorítóerő, és ez köridőben mit jelent, de [Adrian]Newey azt mondta, hogy nagyon örül, hogy az erőforrás kompaktabb lett.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!