A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint a szabálymódosítások nem kedveznek a hozzájuk hasonló kiscsapatoknak, ugyanis esélyük nincs tartani a fejlesztési tempót a jóval több erőforrással rendelkező gyári alakulatokkal.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint a szabálymódosítások nem kedveznek a hozzájuk hasonló kiscsapatoknak, ugyanis esélyük nincs tartani a fejlesztési tempót a jóval több erőforrással rendelkező gyári alakulatokkal.
Az idei évben számos új szabály kerül bevezetésre, ami miatt nem kizárt, hogy borul az eddigi erősorrend.
Tost azonban úgy érzi, a Toro Rossónak roppant nehéz lesz megismételnie tavalyi sikereit, ugyanis a hozzájuk hasonló független csapatok hátrányba kerülhetnek a nagyokkal szemben a változások miatt.
“A technikai szabályok nagymértékű változásával hátrányba kerülhetnek a kiscsapatok, mert a nagyok sokkal gyorsabban tudnak reagálni, hiszen nekünk egyszerűen nincs annyi erőforrásunk” – mondta a szakember az autosport.com-nak.
A faenzai kiscsapat fantasztikusan teljesített a tavalyi évben, és a Red Bull Racing előtt, a bajnokság hatodik helyén végzett, miután Sebastian Vettel révén, az Olasz Nagydíjon megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben.
Idén azonban sokkal nehezebb dolga lesz a csapatnak, amivel Tost is tisztában van: “Ha bármi probléma felmerül bármelyik új területen, akkor a nagyobb csapatok sokkal könnyebben áthidalhatják a nehézségeket. Jóval egyszerűbb volt a kiscsapatok dolga, mikor nem voltak nagyobb változások.”
“A történelem már megmutatta, hogy mikor jelentősebb változások voltak a sportban, a nagyobb csapatok gyorsabban reagáltak, míg a kicsik azon dolgozhattak, hogy felzárkózzanak. Nehéz megmondani, hogy sikerül-e elérnünk ugyanazt, vagy akár többet, mint a tavalyi évben.”
A Toro Rosso vezetése éppen ezért nem tűzött ki konkrét célokat maga elé, ami nem is csoda, hiszen majd csak valamikor márciusban próbálhatja ki az RB5-ös alapjain nyugvó STR4-es modellt a versenypályán.
“A Toro Rosso egy fantasztikus szezont teljesített és folyamatosan fejlődött 2008-ban” – magyarázta Tost. “Jelen pillanatban minden eddiginél keményebben dolgozunk, hogy megfelelően felkészüljünk az előttünk álló szezonra.”
“Sok múlik majd azon, mennyire lesz versenyképes az új autónk. Nem is beszélve arról, hogy 2009-ben számos új tényezőt figyelembe kell majd vennünk – a slick gumikat, a különböző tengelytávot, a KERS rendszert, és a teljesen új aerodinamikai csomagot.”
“Versenyzőinknek minden eddiginél keményebben kell dolgozniuk a mérnökökkel, hogy bizonyosságot szerezzenek arról, minden a legnagyobb rendben van az autóval, és ki tudjuk hozni a maximumot a rendelkezésünkre álló csomagból. Ez idén még a legtapasztaltabbak számára is komoly kihívást fog jelenteni.”
A Toro Rosso a jövő héten kezdi meg idei első tesztprogramját Portugáliában, ahol a hírek szerint a múlt héten leigazolt versenyzőjük, Sebastien Buemi köröz majd a 2008-as STR3-as modellel.