Az új szabályok hatása: követni könnyebb, előzni nem

Fotó: Haas
Romain Grosjean Haas
Idén néhány új technikai változást vezettek be a Forma-1-ben annak érdekében, hogy az előzéseket segítsék, legalábbis megkönnyítsék azokat.

A 2019-es F1-es szezonra egyszerűsödtek az első szárnyak: szélesebbek lettek, ugyanakkor kevesebb kiegészítő szárnyelem kerülhet fel rájuk, emellett a fékcsatornákat is egyszerűbbé tették. Az úgynevezett bargeboardok méretén és elhelyezkedésén is módosítottak, a hátsó terelőszárnyak magasságát és szélességét is megnövelték. 

A szezon első versenyén Romain Grosjeannak, a Haas pilótájának a középmezőnyben csatázva volt lehetősége megtapasztalni az új szabályok hatását. A francia pilóta elmondta, valóban könnyebb követni az előtte haladó versenyzőt, így a szabályok részben elérték céljukat, azonban előzni továbbra is nehéz – mégpedig a Pirelli abroncsai miatt. 

„Az aerodinamikára vonatkozó új szabályok miatt könnyebb követni a másik autót, ami jó” – mondta Grosjean. „De a gumik most is rögtön túlmelegednek, ha nyomod neki, szóval előzni nagyon-nagyon nehéz.”

Grosjean a szezonnyitó versenyen Antonio Giovinazzival, az Alfa Romeo újonc pilótájával küzdött: „Ha észrevettétek, hogy hány körig tartott megelőzni Giovinazzit, akkor látható, hogy túl nehéz nyomni a gumikkal, mert túlmelegednek, és kész.”

„Elveszíted a tapadást, nem tudsz közelebb kerülni.”

„A tv előtt ülve szerintem jó nézni, de a következő lépés az kell legyen, hogy sokkal robusztusabb gumik kellenek a jobb versenyek érdekében” – javasolta Grosjean. 

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS