Az új szabályok kockázatosak az élcsapatok számára - F1VILÁG.HU

Az új szabályok kockázatosak az élcsapatok számára

HIRDETÉS

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elismerte, fennáll a veszélye annak, hogy a Forma-1 élcsapatai közül valamelyik 2014-ben a középmezőnybe csúszik vissza az új technikai szabályok miatt.


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elismerte, fennáll a veszélye annak, hogy a Forma-1 élcsapatai közül valamelyik 2014-ben a középmezőnybe csúszik vissza az új technikai szabályok miatt.

A királykategória mezőnye jövőre már 1,6 literes V6-os turbómotorokat használ a jelenlegi V8-asok helyett, így semmi garancia nincs arra, hogy a jelenlegi hierarchia változatlanul marad a következő szezonra.

Amikor Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét arról faggatták, fennáll-e a veszélye annak, hogy egy csapat nem tud megbirkózni az új szabályokkal, így a középmezőnybe csúszik vissza, így felelt: „Azt hiszem, kétségkívül a 2014-es szezon mindenki számára egy kockázatos év lesz.”

„Senki sem tudja, ki, hogy áll jelenlegi motorjaival, és Viry-ben [a Renault központjában] is komoly eltökéltség uralkodik, és rendkívül keményen dolgoznak.”

„A Renault nagy múltra tekint vissza a versenypályán, mi pedig nagyon bízunk a Viry-ben dolgozó mérnökökben. Láthatjuk, milyen jól haladnak saját programjukkal, miközben a Mercedes és a Ferrari is hihetetlenül keményen nyomja.”

„Az F1-es versenyzés jövőre teljesen más lehet, mert a takarékosságra nagyobb hangsúly helyeződhet, mint az abszolút teljesítményre. Érdekes kihívás lesz. Mi viszont bízunk motorpartnerünkben, de csak 2014-ben látunk majd tisztán.”

Habár voltak vélemények arra vonatkozóan, a Mercedes és a Ferrari, tehát a gyári csapatok előnyben lehetnek majd az új motorformula érkezésekor, hiszen könnyebb integrálhatják az új aggregátokat autóikba, Horner nincs erről meggyőződve.

„Azt hiszem, mi is nagyon jó kapcsolatot ápolunk a Viry-ben dolgozókkal, és kétségkívül gyári támogatást kapunk tőlük. Rendkívül sok változás ment végbe a tervezéseket illetően, és az a mód, ahogy integráljuk a motort a kasztniba, egy teljesen tiszta elem.”

„Hogy most Brackley-ről is Brixworth-ről beszélünk-e a Mercedes esetében, vagy Milton Keynes-ről és Viryről, az teljesen mindegy – feltételezem, a kapcsolat meglehetősen hasonló.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!