A jövő évben bevezetésre kerülő új szabályok azt eredményezhetik, hogy az eddiginél jóval nagyobbak lesznek majd a különbségek a csapatok között, vélik a Forma-1 vezető személyiségei.
A jövő évben bevezetésre kerülő új szabályok azt eredményezhetik, hogy az eddiginél jóval nagyobbak lesznek majd a különbségek a csapatok között, vélik a Forma-1 vezető személyiségei.
Az idei évben minden eddiginél szorosabb a mezőny, amit az is bizonyít, hogy az első és az utolsó helyezett között is mindössze csak két másodperc körüli a különbség egy körön belül versenykörülmények között, ami komoly előrelépés az öt évvel ezelőtti helyzethez képest, amikor még legalább négy másodperc választotta el egymástól az elsőt és az utolsót.
Mivel a szabályok szinte változatlanok maradtak az elmúlt három évben, a kisebb költségvetéssel rendelkező csapatok könnyedén fel tudtak zárkózni, hiszen az élen állók mindössze csak kisebb módosításokat tudtak végrehajtani annak érdekében, hogy tovább fejlődjenek.
|
Az elmúlt évek legkomolyabb szabálymódosítása az volt, hogy a csapatoknak át kellett térniük a 2.4 literes V8-as erőforrásokra a 2005-ös szezon végén, míg a tavalyi évben bevezetésre kerülő egybeszállítós gumirendszerrel még közelebb kerülhetett egymáshoz a mezőny.
A Force India technikai vezetője, Mike Gascoyne elmondta, hogy az állandó szabályok lehetővé tették a kisebb csapatok számára, hogy közelebb kerüljenek a nagyobb költségvetéssel rendelkező alakulatokhoz.
“Igen stabilak voltak szabályok az elmúlt években” – mondta a szakember az Autosportnak. “Természetesen továbbra is vannak, akik jobb munkát végeznek, azonban a középmezőny nagyon szoros, van, mikor mindössze fél másodperc választja csak el egymástól a hetedik és a huszadik helyezettet.”
“Ha megnézzük a tavalyi és az idei időmérő eredményeket, akkor azt láthatjuk, hogy átlagosan 2 tizedmásodpercet javultak a csapatok, mi pedig nem kevesebb, mint 1.4 másodpercet faragtunk a hátrányunkból.”
“A McLaren és a Ferrari továbbra is az élen áll, azonban kétségkívül az említett két gárda fejlődött a legkevesebbet, tehát azt mondhatjuk, hogy egyre nehezebb megtalálni azokat a területeket, ahol javulást lehet elérni.”
Azonban azzal, hogy a jövő évben komolyan megváltoznak majd a technikai szabályok, bevezetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), illetve módosítanak az aerodinamikai elemeken, a csapatok sokkal gyorsabb ütemben kezdhetnek el fejleszteni, ami az eredményekre is kihatással lesz.
Bár a legtöbb középcsapat bízik benne, hogy komoly előrelépést tud majd elérni a jövő évben, nagy valószínűséggel sokkal távolabb kerülnek majd egymástól a versenyzők a 2009-es idényben.
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber szerint az új szabályok komoly kihatással lesznek a sportra a jövő évben.
“A versenyzés nem olyan rossz az idei évben. Véleményem szerint jövőre sokkal nagyobbak lesznek a különbségek a versenyzők között, ugyanis az új szabályok bevezetésével lesznek olyan csapatok, amelyek már az elejétől kezdve jól dolgoztak, és akadnak majd olyanok is, amelyek rosszul álltak hozzá bizonyos dolgokhoz” – magyarázta Webber.