A jövő évben bemutatkozó USF1 versenyistálló sportigazgatója, Peter Windsor elárulta, csapatát komolyan érdekli a Cosworth egységes motorja, melyhez a jövő évtől olcsón, mindössze néhány millió dollárért bárki hozzájuthat.
A jövő évben bemutatkozó USF1 versenyistálló sportigazgatója, Peter Windsor elárulta, csapatát komolyan érdekli a Cosworth egységes motorja, melyhez a jövő évtől olcsón, mindössze néhány millió dollárért bárki hozzájuthat.
Az amerikai istálló már hónapokkal ezelőtt beadta nevezését a jövő évi bajnokságra, amit az FIA jóvá is hagyott.
Bár néhány részlet még véglegesítésre vár, a vezetőség már a februári bejelentés alkalmával elmondta, biztosítva van az anyagi hátterük ahhoz, hogy minden gond nélkül rajthoz állhassanak a jövő évben a Forma-1-ben.
Windsort az Autosport faggatta arról, hogy mi történt az elmúlt hónapokban.
“Rengeteg papírmunka volt, és még lesz is, hogy formalizáljuk a nevezést” – mondta az amerikai szakember.
“Részünkről készen állunk arra, hogy bemutatkozzunk a Forma-1-ben. Azonban ahogy azt mindenki, aki a motorsportban jártas, tudja, még nem véglegesítették a technikai szabályok a 2010-es idényre. Most arra várunk, hogy kiadják a szabályokat, amire a következő hónapokban sor kerülhet.”
“Ha minden a tervek szerint halad, akkor július-augusztusra már teljes létszámban dolgozunk. Ami a marketing és más tevékenységeket illeti, azt folyamatosan fogjuk fokozni az év során.”
“Viszont a verseny- és a kisebb részben tesztcsapatot csak október-november környékén tudjuk felállítani, mivel az összes leendő dolgozónk jelenleg más csapatnál tevékenykedik, legyen szó forma-1-es, vagy amerikai alakulatról. Csak azután tudnak csatlakozni hozzánk, ha lement a szezon.”
“Mindent a nulláról kell kezdenünk. Éppen ezért nem lehet összehasonlítani minket a Brawn GP-vel, hiszen ők a Hondától vettek át egy már meglévő alakulatot” – folytatta Windsor.
Bár a csapat korábban megerősítette, hogy az összes nagyvállalattal felveszi majd a kapcsolatot egy esetleges beszállítói szerződéssel kapcsolatban, a sportigazgató elhintette, jelenleg talán az amerikai kézben lévő Cosworth (mely cég megnyerte az FIA tenderét) által kínált egységes erőforrás tűnik a legjobb opciónak számukra.
“A Cosworth motor egyértelműen egy vonzó ajánlat. Az elmúlt időben, miután a cég kiszállt a Forma-1-ből, sokan távoztak, de még így is sok jó szakember van náluk” – magyarázta Windsor.
“Mindenképpen érdekes lehet számunkra. Nem is beszélve arról, hogy a Cosworth jelenleg egy amerikai, Kevin Kalkhoven kezében van, és ez illene hozzánk. Ez egy olyan lehetőség, amit nagyon komolyan fontolóra kell vennünk.”
Korábban felreppent a hír, miszerint a csapat egy európai bázis felépítését tervezi, ami Spanyolországban kaphatna helyet, ahol a legtöbb tesztet rendezik a téli időszakban.
Windsor azonban elmondta, egyelőre még nem döntöttek ebben a kérdésben, jóllehet továbbra is jó ötletnek, sőt elkerülhetetlennek tartják, hogy idővel európai bázist is építsenek, logisztikai megfontolásból.
Ami pedig a versenyzői felállást illeti, abban sincs még előrelépés. A csapat két amerikai pilótával számol, bár a sportigazgató tisztában van azzal, hogy ez komoly kockázatokkal járhat, mivel jelenleg nincs amerikai a mezőnyben, ami azt jelenti, hogy tapasztalatlan párossal kellene bemutatkozniuk az F1-ben.