Az USF1 őszre elkészül első versenygépével - F1VILÁG.HU

Az USF1 őszre elkészül első versenygépével

HIRDETÉS

Az USF1 csapatfőnöke, Ken Anderson úgy gondolja, hogy legkésőbb ez év októberében elkészül első forma-1-es versenyautójuk, amely a téli teszttilalom feloldása után, jövő januárban már meg is teheti első köreit a versenypályán.

Az USF1 csapatfőnöke, Ken Anderson úgy gondolja, hogy legkésőbb ez év októberében elkészül első forma-1-es versenyautójuk, amely a téli teszttilalom feloldása után, jövő januárban már meg is teheti első köreit a versenypályán.

Az amerikai istálló vezetése kedden ismertette terveit, melyek között az is szerepelt, hogy őszre elkészülnek első versenygépükkel.

Az egykori Ligier és Onyx istálló technikai igazgatója elmondta, hogy az ütemterv a következő hónapokban körvonalazódik, azonban reményei szerint 2010 januárjában megkezdhetik az új autó tesztelését a versenypályán.

“Szeptember/október környékére már lesz egy autónk a próbapados tesztekre” – mondta a szakember. “Még számos dolog lóg a levegőben, egyelőre nem tudjuk, hogy ki lesz a motorszállítónk, és a szerződés mikor köttetik meg. Egy biztos, minden nagyvállalatot felkeresünk, mert tisztában vagyunk azzal, hogy mindenki számára nagyon fontos az amerikai piac.”

“Most még sok minden képlékeny, és a dolgok a következő négy-hat hétben dőlhetnek el. Azonban a jelenlegi szabályok szerint a szezon utolsó versenye és január elseje között tilos a tesztelés, így azt kell mondjam, nem tervezzük az autó futtatását jövő januárig. Ez azonban nem jelenthet problémát, hiszen ha január elején megkezdjük az új versenygép tesztelését, akkor még három hónapunk van arra, hogy felkészüljünk az idényre.”

Az USF1 sportigazgatója, Peter Windsor reálisan látja csapata esélyeit, és a komolyabb célokat csak második évükre tűzi ki.

“Már akkor sikeresnek mondhatjuk a 2010-es évünket, ha bizonyítani tudjuk, igenis lehet tervezni és építeni forma-1-es autót Európától távol, az Egyesült Államokban. Ez alatt pedig azt értem, hogy két sikeres autót tudunk gyártani, amely megbízható, befejezi a versenyeket, és jól szerepel az első évben” – mondta Windsor.

“A második évben már bízom abban, hogy pontokat tudunk szerezni, ami azt jelenti, hogy a top 10-ben, vagy 8-ban tudunk végezni. Aztán pedig a csillagos ég a határ. Viszont reálisan látom az esélyeinket, hiszen egy teljesen új csapatról beszélünk, és a sikerek biztosan nem jönnek majd egyik pillanatról a másikra.”

Windsor azt is elárulta, hogy az amerikai főhadiszállás mellett egy európai bázist is keresnek, csupán logisztikai megfontolásból. A szakember a pontos terveket még nem ismertette, de úgy tudni, hogy egy spanyol bázis építése a legesélyesebb, ami logikusnak tűnhet, hiszen a téli tesztek nagyja a környéken kerül megrendezésre.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az USF1 őszre elkészül első versenygépével
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!