Friss hírek

Azonnali változtatások szükségesek a Forma-1-ben

A McLaren csapatfőnöke szerint azonnali lépések szükségesek, mert az új szabályokkal nem hogy izgalmasabb, jóval unalmasabb volt a szezon első versenye, ami miatt nézők százezreit veszíthetik el.



A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint azonnali lépések szükségesek, mert az új szabályokkal nem hogy izgalmasabb, jóval unalmasabb volt a szezon első versenye, amin minél előbb változtatni kell, ugyanis nézők százezreit veszíthetik el az idei évben.

Ha nem az első versenyről lenne szó, amit a rajongók már hónapok óta várnak, akkor minden bizonnyal még nagyobb kritikát kaptak volna az új szabályok, melyek egyáltalán nem hozták azt, amit vártak tőlük.

A pontrendszer is úgy lett kitalálva, hogy előzésre buzdítsák a pilótákat, ugyanis az eddiginél jobban díjazzák a győztest, ám ha egyszerűen képtelenség közel kerülni a vezető autóhoz, bármit csinálhatnak a résztvevők, nem lesznek látványosak a versenyek.

A tankolás betiltásával is bakot lőttek. Sokan azt várták, hogy a legkülönbözőbb stratégiákat sorakoztatják majd fel a csapatok, hogy a lehető legjobban spóroljanak a gumikkal, ám a Bridgestone olyan „kiváló” munkát végzett, hogy a lágy gumik is könnyedén kibírják a verseny felét, még a nehéz autók miatti hatalmas terhelés ellenére is.

Whitmarsh elmondta, hogy azonnali módosítások szükségesek, és nem várhatnak a jövő évig, mert ha a következő versenyek is ilyen „érdekesek” lesznek, akkor becsukhatják a boltot, ugyanis üresek lesznek a lelátók.

A legtöbben egy kiállással teljesítették a vasárnapi futamot, amitől egyébként sokan tartottak is, ezért is merült fel még a télen, hogy esetleg kötelezővé tegyék a két kiállást a versenyen, és Whitmarsh szerint ez még mindig nem lenne késő.

„Mi voltunk az egyike azon három csapatnak, amely a két kötelező kiállást támogatta, mert attól tartottunk, hogy mindenki egy kiállással fogja teljesíteni a versenyt” – mondta a McLaren csapatfőnöke a BBC-nek.

„Véleményem szerint ezt újra kellene vizsgálnunk. Továbbá azt gondolom, a Bridgestone-t is rá kellene vennünk arra, hogy módosítson a gumikeverékeken.”

„Egy olyan szuperlágy gumira van szükségünk, amely komolyan elkopik, ha 20 körön keresztül használod. Ezt egyszerűen nem szabadna tudnod megtenni egy szuperlágy abronccsal, de még egy keménnyel sem.”

„Ha szenvedve tudnál teljesíteni egy fél versenytávot vele, akkor muszáj lenne kihajtanod a boxba új gumikért, és máris élvezetesebbek lennének a versenyek, mert akkor valóban kijönnének az egyes keverékek közötti különbségek.”

„Sokkal közelebb volt egymáshoz a két keverék a versenyen, mint arra számítottunk, és ez az élvezhetőségre is komolyan rányomta a bélyegét. Nem tapasztaltunk komolyabb gumikopást, mindössze csak azért kezdtük meg a kiállást, mert (Nico) Rosberg elé akartunk kerülni, és ezen a ponton mindenki megkezdte a kiállásokat.”

„Máskülönben a gumikopásra alapozva, akár 25 vagy még több kört is teljesíteni tudtunk volna a szuperlágy keverékeken, ami nevetséges. Ha ezt a leglágyabb gumin meg tudod tenni, akkor a keményebbeken addig kint tudsz maradni, ameddig csak kedved tartja.”

Whithmarsh elmondta, hogy mindannyian azon vannak, hogy érdekesebbé, és izgalmasabbá tegyék a versenyeket, éppen ezért is kell mielőbb összeülniük, mert azonnali változtatások szükségesek.

„A Forma-1-nek szórakoztatónak kell lennie, az emberek csak akkor fogják nézni, ha történik valami, a körmenetre senki nem kíváncsi. A mai nem a legjobb show volt, tisztában vagyunk ezzel, így dolgoznunk kell azon, hogy változtassunk ezen.”

A dupla diffúzor betiltása segíthet

Az FIA már döntött arról, hogy az autó leszorító erejének nagy részét képző dupla diffúzor betiltásra kerül a következő idénytől, ami Whitmarsh szerint is elősegíti majd az előzéseket, ám a szakember elmondta, hogy nem várhatnak 2011-ig azzal, hogy megoldják a helyzetet.

„Személy szerint azt gondolom, hogy a nagyobb kihívást tartogató gumik segítenének javítani a show-n. Továbbá szintén magánvélemény, de szerintem a kötelező két kiállás is segítene, mert meg akarjuk állítani ezt” – magyarázta a csapatfőnök.

„A mai versenyen, ha az ötödik körben pályára küldik a biztonsági autót, akkor mindenki kiállt volna a keményebb keverékekért, és további kiállás nélkül végigment volna a versenyen, ami egy igen komoly veszély volt.”

„Úgy gondolom, hogy a gumik lehetővé teszik ezt, és ezzel nem szeretném a Bridgestone-ra hárítani a felelősséget. Mindannyian benne vagyunk.”

„Meg kell vizsgálnunk a két kötelező kiállás bevezetésének lehetőségét, és a gumikat, hogy sebezhetőbbé tegyük azokat, illetve az sem utolsó szempont, hogy olyanná alakítsuk az autókat, hogy közel kerülhessenek egymáshoz, és könnyen megelőzhessék egymást.”

„Sajnálatos módon a dupla diffúzor megjelenése, amit már mindannyian használunk, ez ellen játszott az elmúlt két évben, így meg kell szabadulnunk ettől, ám erre csak jövőre kerül sor, ami túl késő.”

„Hogy mit tudunk tenni idén? Keményen kell dolgoznunk a Bridgestone-nal, és talán több kiállást kell kötelezővé tennünk a versenyeken.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!