Eifel Nagydíj
2019 Bahrain Grand Prix, Saturday - Wolfgang Wilhelm Valtteri Bottas Mercedes
Fotó: Mercedes
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Bahrein meglepődött, de a „majdnem ovál” készen áll az F1-re!

A bahreini versenypálya üzemeltetőit is meglepte a Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn azon nyilatkozata, mely szerint a szahíri versenypálya különálló, ovál-jellegű vonalvezetését is használhatják majd a 2020-as idény végén.

Brawn nemrég egy interjúban beszélt arról, felmerült annak lehetősége, hogy az F1-es szezon végén Bahreinben is két futamot tartanak majd, az egyiket pedig a sivatagi versenypálya alternatív, külső vonalvezetésén.

A bahreini versenypálya menedzsmentjét meglepték a sportigazgató szavai, ugyanakkor egyáltalán nem zárkóznak el az ötlettől.

„Minket is meglepett Ross nyilatkozata!” – mondta a bahreini versenypálya vezérigazgatója, Salman Bin Isa al-Khalifa a Motorsport.com című lapnak.

„Jó ideje megkérdeztek minket, hogy nyitottak lennénk-e arra, hogy egynél több versenyt rendezzünk, ha nem találnak alternatívát. Ez minden, amit hivatalosan kaptunk az F1-től.”

„Ez még elég korán volt, amikor próbálták véglegesíteni az európai versenyeket. Mi pedig azt mondtuk, hogy megvizsgálhatjuk a dolgot. Ez az elképzelés a különféle vonalvezetésről új volt számunkra, főleg azokkal a részletekkel, amikbe Ross belement. De érdekes, és megvalósítható!”

Bár a versenypálya üzemeltetői ezek szerint nem foglalkoztak még túl sokat a kérdéssel, az F1 vezetősége vélhetően alaposan körbe járta már a témát.

„Versenyre soha nem használtuk még. Főleg úgy terveztük, hogy egyszerre lehessen használni a külső és a belső pályát is” – magyarázta Salman-sejk.

„Az a vonalvezetés, amit Ross oválként emleget, teljesen különálló a belső pályától, és klubversenyekhez használjuk. Vállalati eseményeken szoktuk használni, főleg Rolls Royce eseményeken, ahol nem akarnak kemény féktávokat és kanyarokat.”

A bahreini pálya műveleti vezetője, Fayez Ramzy azt mondja, a külső vonalvezetés teljes mértékben készen áll az F1 fogadására.

„Ami a homologizációt és a biztonságot illeti, végigsétáltam már azt a pályát Charlie Whitinggal. Ő volt az, aki akkoriban homologizálta” – mondta a szakember.

„Szóval sportszakmai, működési és időmérési szempontból teljes mértékben készen áll.”

A bahreini külső pálya egyébként 3543 méter hosszú, 1,8 km-rel rövidebb, mint az, amit általános vonalvezetésként használnak a Forma-1-es versenyeken.

„Ez egy alacsony leszorítóerejű pálya. Persze nem hasonlítható össze Monzával, de az autók minimális leszorítóerővel köröznének, szóval lenne szélárnyékozás. Remélhetőleg lehetne 3 DRS-zónánk is.”

A pálya előzési lehetőségeket is bőven kínálna.

„Ott lenne az 1-es és 4-es kanyar, és általában az, aki hibázik az 1-essben, lendületet veszít a 4-es kanyar felé is. Lenne néhány előzési lehetőség. A 4-es, 5-ös és 6-os kanyarokból kijövet padlógázzal mennének az F1-es autók. És aztán keményen fékeznének, majd újra kigyorsítanának. Ez is egy terület a hibázásra, ha előzésre talán nem is.”

„És aztán az utolsó kanyar előtt van még egy egyenes – két-háromszáz méter extra a GP-pályához képest. Majdnem olyan hosszú, mint a célegyenes.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Bahrein meglepődött, de a „majdnem ovál” készen áll az F1-re!
Melbourne állítja, ők rendezik az F1-es idénynyitót 2021-ben
Norris visszavágásra készül Portimaóban
A Ferrari nem vár nagy ugrást 2021-ben
Red Bull: Vettel szétesett fejben, ezért hibázik annyit
Racing Point: A Renault-nak és a McLarennek szabad másolnia a Mercedest?!