A Ferrari idén kiemelkedő motorteljesítményre volt képes, ami természetesen az ellenfelek figyelmét is felkeltette: a maranellóiak autói verhetetlenek voltak az egyenesekben, és miután a nyári szünetet követően autóik aerodinamikai hatékonyságán is sikerült javítani, győzelmi esélyekkel vágtak neki azóta szinte minden versenynek.
Bár a riválisok gyanakodtak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) semmi illegálisat nem talált a Ferrarik motorjaiban, az Amerikai Nagydíj előtt azonban a Red Bull csapata hivatalos állásfoglalást kért az üzemanyag-átfolyással kapcsolatos esetleges trükközésekre vonatkozóan.
Az energiaital-gyárosok arra voltak kíváncsiak, szabályos-e az olyan rendszerek használata, mellyel megnövelhető az üzemanyag-áramlás az FIA mérési pontjai között – a Red Bull ugyanis azt gyanította, ez az egyik trükkje a Ferrarinak, mellyel sikerült jelentősen növelnie motorteljesítményét. Az FIA eztán új technikai direktívát adott ki, melyben leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron.
A dokumentum emellett kiemelte: minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.
A Ferrari tempója pedig szemmel láthatóan nem volt olyan jó az Amerikai Nagydíjon, mint korábban, bár Mattia Binotto csapatfőnök ezt azzal magyarázta, hogy eltérő leszorítóerő-szintet alkalmaztak.
A Brazil Nagydíj előtt aztán az FIA egy újabb technikai direktívát küldött ki a csapatoknak: ebben a hűtőrendszerben fellelhető folyadékok égéstérbe juttatását tiltotta meg a szövetség. A riválisok gyanúja szerint ez is egy olyan terület lehet, melyen trükközött a Ferrari a szezon során.
A Ferrari aztán igyekezett a versenypályán válaszolni a támadásokra: Interlagosban továbbra is ők voltak a leggyorsabbak az egyenesekben, főlényük azonban korántsem volt olyan jelentős, mint a korábbi futamokon: a Red Bull-Hondához képest 0,15 másodperc, a Mercedeshez képest ennek duplája.
Bár a brazíliai hétvégét követően sem a Red Bull, sem a Mercedes – mely mélyreható elemzést készített a Ferrari vélt rendszeréről – nem nyújtott be hivatalos óvást a Ferrari ellen.
Német sajtóhírek szerint viszont az FIA a futamot követően három autó üzemanyagrendszerét is lefoglalta, hogy alapos vizsgálatnak vesse alá őket.
Úgy tudni, az egyik Ferrariét, a Ferrari egyik partnercsapatának rendszerét, illetve egy nem Ferrari-motorokat használó csapat megoldását. A szövetség tehát közvetlen összehasonlításokat is tud végezni.
A vizsgálatot, illetve a lefoglalt rendszerek mélyreható elemzését az FIA laboratóriumában végzik majd el a következő napokban.