Nagy kockázatot vállalt a Mercedes Forma-1-es csapata Mexikóban azzal, hogy az elfékezett gumikkal kint tartotta a pályán Lewis Hamiltont a verseny első etapjában.
Nagy kockázatot vállalt a Mercedes Forma-1-es csapata Mexikóban azzal, hogy az elfékezett gumikkal kint tartotta a pályán Lewis Hamiltont a verseny első etapjában.
A világbajnoki címvédő rögtön a rajt után, az 1-es kanyarban fékezte el csúnyán abroncsait, a Mercedes azonban kockáztatott, és figyelmen kívül hagyta azokat az adatokat, melyek szerint az erős vibráció akár a felfüggesztés törését is okozhatja.
A végső döntést ezzel kapcsolatban Paddy Lowe technikai igazgató hozta meg – érdekesség, hogy ő a McLarennél tevékenykedett akkor, amikor Kimi Räikkönen a 2005-ös Európa Nagydíjon az utolsó körben kiesett, mert a túlzott vibráció miatt eltört autójának felfüggesztése.
„Lewis elfékezését közepesen-magasnak értékelném” – mondta Lowe a Motorsport.com című internetes szaklap angol kiadásának.
„A ’magas’ már olyan vibrációt idézett volna elő, ami túlterhelte volna a felfüggesztést. Emlékeznek Kimi 2005-ös, nürburgringi esetére? Nagyon is valós ez a hatás, és ezt minden csapat monitorozza, ha van egy elfékezés. Ráadásul a versenyző sem lát olyan jól a vibráció miatt – az viszont jóval kritikusabb, hogy mindez túlterheli a felfüggesztést.”
„A túlterhelés mértéke nem volt világos egészen addig, amíg nem köröztünk újra teljes sebességgel. Kezdetben közepesen magasnak tűnt, és az első pár kör után már világossá vált, hogy megterheli a felfüggesztést, szóval messze az ajánlott értékeinken túl voltunk.”
„Egy nagyon-nagyon nehéz döntést kellett meghoznunk, mert két választásunk volt: vagy kockáztatunk egy felfüggesztéstörést az egyenes végén, ahogy anno Kimivel, vagy rögtön eldobjuk a bajnoki címet, ha ugyanis kihozzuk a második körben, rögtön tönkretettük volna Lewis bajnoki esélyeit.”
A Mercedesnél megpróbálták a 19-20. körig eltolni Hamilton első kerékcseréjét, végül azonban a 17. kör végén kihívták őt a bokszba.
„Az első 12-14 körben nem rosszabbodott a helyzet, de az etap végére már igen, ezért is hoztuk ki korábban, mint terveztük.”
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, ha nem a bajnoki cím múlt volna rajta, biztosan nem hagyják kint Hamiltont a pályán.
„Bármely más esetben kihívtuk volna, és elveszítettük volna a versenyt” – mondta.
„De kint tartottuk, hogy ne bukja el a bajnokságot. Nem volt túl kényelmes szituáció, mérlegelnünk kellett a bajnokságot a felfüggesztéstörés ellenében.”