A Force India versenyzője, Sergio Perez azt mondja, a szuzukai pálya hátsó egyenesében kellene lennie még egy DRS-zónának – ez pedig arra kényszerítené a versenyzőket, hogy nyitott hátsó szárnnyal teljesítsék a tempós 130R nevű balost. Az ötletet többen támogatják.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei évre felülvizsgálta a DRS-zónák hatékonyságát a versenyhelyszíneken: volt, ahol meghosszabbította a korábban használtakat, és volt, ahol új zónákat is kialakított.
A szövetség azonban úgy döntött, a Japán Nagydíj célegyenesében kialakított szakaszt nem hosszabbítja meg az első kanyar agresszív bejárata miatt. Sőt, miután a versenyzők Silverstone-ban sokat panaszkodtak, az FIA úgy döntött, nem helyez el DRS-zónát a szuzukai pálya hátsó egyenesében, illetve a 130R kanyarban.
„A silverstone-i 1-es kanyar viszont sokkal nehezebb, mint a 130R”- mondta a Force India versenyzője, Sergio Perez.
„Ha el akarod venni a lábad a gázról majd utána újra nyitni a DRS-t, rajtad áll. Lesznek, akik többet kockáztatnak másoknál, de a versenyzőkre kellene bízni, és szerintem elég jók vagyunk ahhoz, hogy megcsináljuk.”
Perez, illetve a sauberes Charles Leclerc arra számít, az ügyet megvitatják majd a pénteki versenyzői eligazításon.
Leclerc szerint „volna értelme” a második DRS-zónának, a Williams pilótája, Lance Stroll, illetve Esteban Ocon pedig szintén támogatja azt.
Stroll szerint az, hogy a 130R nevű kanyar padlógázas lesz-e, vagy sem, „vélhetően nem az az ok, amin vitatkozni kellene annak kapcsán, hogy legyen-e DRS-zóna a hátsó egyenesben, vagy sem”.
„Ezzel elősegíteni lehetne az előzéseket. Ez már eleve egy olyan pálya, ahol a karakterisztika miatt nagyon nehéz követni a másikat, olyan sok a tempós kanyar.”
Ocon szerint érdekes kihívás lenne a 130R nyitott DRS-sel.
„A versenyen nem lenne padlógázas, főleg követni a többi autót, de az időmérőn érdekes kihívás lehet” – fogalmazott a francia.
A Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel viszont nem rajong a DRS-rendszerért, korábban, az ausztriai 3 DRS-zónával kapcsolatban azt mondta, olyan, mintha Mario Karttal játszana.
„Most itt vagyunk Japánban, ismét jöhet a Mario Kart. Sokkal szórakoztatóbb lenne banánokat kidobálni a pilótafülkéből, az jobb ötlet, mint a DRS. Nem szeretem, szerintem mesterkélt, találnunk kellene más módot arra, hogy az autók szorosabban tudják követni egymást.”
A Red Bull ifjú titánja, Max Verstappen örülne annak, ha a 130R-ben is lehetne nyitni a hátsó szárnyat.
„Én már rögtön az első körben nyitnám a DRS-t!”