Tény, a teszteken futott köridőkből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, a Mercedes versenyzői azonban egyelőre nem lehetnek teljesen nyugodtak, hiába ugyanis a bahreini tesztre jelentősen átalakított versenyautó, a W13-as modell egyelőre még nem viselkedik úgy, ahogy a versenyzők, Lewis Hamilton és George Russell szeretnék.
A Mercedes az eheti gyakorlás során is küszködött a „delfinezés” jelenségével, emellett pedig a pilótáknak voltak durván túlkormányzott pillanatai, a kanyarokban pedig egész egyszerűen hiányzott a következetesség az autóból. A helyszínen tartózkodó szakértők is úgy fogalmaztak, kívülről úgy látszott, a Mercedes autója egy kissé nehezen vezethető, és ugyanezt mondta a Red Bullt irányító Christian Horner is.
A Mercedesnél természetesen folyamatosan törekedtek a helyzet javítására, szombat délután például megvágták a padlólemezt is, eltávolítva az alsó él egy részét, megváltoztatva ezáltal az áramlás eloszlását a padló elülső szekciójában, a padlólemez alatt, illetve a diffúzor területén.
A csapat még az utolsó etapok során is áramlásjelző festékkel látta el a W13-as padlólemezét, hogy vizuális megerősítést nyerjen az áramlási struktúrák vonatkozásában, a brackley-i gyárban pedig rengeteget dolgozik még a csapat, hogy megoldást találjon a problémákra.
A padlólemez megfűrészelése is azt mutatja, a Mercedesnél próbálnak megszabadulni a „delfinezés” jelenségétől anélkül, hogy megemelnék a hasmagasságot, azzal ugyanis értelemszerűen teljesítményt veszítenének. Ehelyett inkább a padlólemez bizonyos területeinek módosítása és finomítása a preferált opció a német csapatnál.
Az új padlólemezt a bahreini teszten vetette be a csapat a radikális oldalszekrényekkel együtt, és miközben Barcelonában még egy komplexebbnek tűnő megoldást alkalmaztak a padlólemez elülső részén, Bahreinben egy kicsit egyszerűbb tervezéssel álltak elő. Emellett a padlólemez külső peremének kialakítása is egyszerűsödött, főleg, ha összehasonlítjuk néhány rivális csapat megoldásával. A Ferrari és a McLaren például a szabályok szerint alkalmazható élszárnyakat és némi hajlítást alkalmaz a padlólemez stabilan tartása érdekében, a Mercedes azonban eközben egy fémtámasztékkal igyekezett megakadályozni a padlólemez túlzott elhajlását.
A Motorsport.com című lap szerint a Mercedes az utolsó bahreini etapok során meredekebbre állította be az első szárnyat is, hogy az autó egyensúlyát előrébb tolja.
Hogy a tavalyi konstruktőri bajnok megoldást tud-e találni a problémákra, az a jövő hétvégi Bahreini Nagydíjon kiderül. Ne felejtsük azonban el, a Mercedes tavaly még többet küszködött az előszezoni teszteken, a szezonnyitó versenyen mégis győzni tudott Lewis Hamilton révén.