A Williams versenyzői már megszerezték első pontjaikat az idei évben, ám az igazán jó teljesítménnyel Sanghajban szeretne előrukkolni a brit csapat.
A Williams versenyzői már megszerezték első pontjaikat az idei évben, ám az igazán jó teljesítménnyel Sanghajban szeretne előrukkolni a brit csapat.
Rubens Barrichello, aki megnyerte az első Kínai Nagydíjat, még 2004-ben a Ferrari színeiben, magabiztosan várja a hétvégét, és bízik abban, hogy idén is sikeres lesz Sanghajban.
„Igazán érdekes pálya a sanghaji” – mondta a brazil versenyző a csapat előzetesében. „Jók a kanyarkombinációk és az a hosszú egyenes a kör végén, amely tökéletes az előzéshez.”
„Hogy megfelelően gyors kört fussunk, az autónak aerodinamikailag erősnek kell lennie, sokkal inkább, mint mechanikailag, de ezen két terület pontos elegyét nehéz elérni.”
“Annak ismeretében, hogy hosszú és változatos versenypályáról van szó, kemény munka az autó tökéletes előkészítése.”
„Az első futamot megnyertem Sanghajban, ami különlegessé teszi ezt a versenyt számomra, és azt gondolom, hogy miért ne lennék ismét képes erre a bravúrra.”
Nico Hülkenberg szintén várja már a hétvégét, hiszen ismeri a kínai ringet, így reményei szerint eredményesen teljesíthet, és tovább gyarapíthatja világbajnoki pontjainak számát a Forma-1-ben.
„Malajziához hasonlóan Kínában is versenyeztem már, két szezonnal ezelőtt az A1GP sorozatban” – mondta a német pilóta.
„Mindig előny olyan pályán versenyezni, ahol már tapasztalatot szerzett az ember. Bármennyit szimulátorozhatsz, az sosem fogja pótolni a pályán szerzett gyakorlatot.”
„A kínai pálya egyébként nem tartozik a kedvenceim közé, mert kicsit személytelen, de van egy hosszú hátsó egyenese, amely kitűnő alkalmat ad az előzésekre. A verseny során érdemes lesz azt a helyet fél szemmel mindig figyelni, mert izgalmas jelenetek alakulhatnak ki.”
Sam Michael, a csapat technikai igazgatója a következőkkel folytatta: „A malajziai problémák után Kínába kimondottan azzal a céllal megyünk, hogy javítsunk a teljesítményünkön.”
„Akad néhány kiemelt terület, amelyre koncentrálnunk kell. Először is biztosítanunk kell, hogy mindkét pilótánk az első tíz hely valamelyikére kvalifikálja magát, hogy reális esélye legyen a futam során a pontszerzésre.”
„Szintúgy dolgoznunk kell a rajtunkon, ezért pénteken kifejezetten a rajtolási gyakorlatok lesznek programon. Az autó fejlesztése kapcsán elmondható: az első és hátsó szárnyakon újítunk a sanghaji futamra.”