A következő 3 év folyamán a több mint 2 milliárd euróval csökkentett fix költségek célja az, hogy a Renault Csoport versenyképessége helyreálljon, és biztosítsa annak hosszú távú fejlődését az Alliance keretein belül.
A Csoport nehézségei, a globális autóipari válság és a sürgető ökológiai szemléletváltás mind olyan tényezők, amelyek nem teszik lehetővé, hogy az említett átalakulás tovább késlekedjen.
A terv képes lesz felerősíteni a cég ellenálló képességét úgy, hogy a cash-flow megtermelésére koncentrál, eközben pedig továbbra is az ügyfél marad a legfontosabb tényező. A működést és működtetést jellemző, sokkal hatékonyabb megközelítésen, valamint az erőforrások szigorú menedzsmentjén alapszik.
A terv főbb elemeiként a mérnöki költségek csökkentését és hatékonyságnövelését és a termelés optimalizálását említik.
Bár az elmúlt hetekben egyre inkább felerősödtek azok a pletykák, melyek szerint a Renault a költségcsökkentés jegyében kivonulhat a Forma-1-ből, a vállalat pénteken bejelentette: nem fordítanak hátat a sportágnak.
„Már korábban is nyilatkoztuk, és most megerősíthetem, hogy a Forma-1-ben szándékozunk maradni” – mondta az AFP hírügynökségnek Clotilde Delbos, a Renault vezérigazgatója, hozzátéve, hogy az új, 145 millió dolláros költségplafon „remek hír” a francia gyártó számára.
„Hiszen ebben a sportban jelentősen kevesebbet költöttünk riválisainknál. A Forma-1-ben vagyunk, és maradunk is a Forma-1-ben.”