A bahreini teszt zárónapján, vasárnap bejelentette a Pirelli, milyen gumipárosításokkal érkezik meg a 2014-es szezon első négy versenyhelyszínére.
A bahreini teszt zárónapján, vasárnap bejelentette a Pirelli, milyen gumipárosításokkal érkezik meg a 2014-es szezon első négy versenyhelyszínére.
Az olasz vállalat abban bízik, választásaiknak köszönhetően Ausztráliában, Malajziában, Bahreinben és Kínában is két-három kerékcserét láthat majd a nagyérdemű.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, illetve Szahírban és Sanghajban a közepes- és lágy keverékű abroncsokkal dolgozhatnak majd a csapatok, míg a mezőny Malajziában a kemény- és közepes vegyületeket kapja majd meg.
A Pirelli közleményében leírta, bár papíron kisebb a különbség a hétvégi keverékek között, mint 2013-ban, amikor is nem egymással „szomszédos” vegyülettel érkezett a helyszínekre, az előszezoni tesztek azt mutatták, ezek a vegyületek is kellőképpen különböznek egymástól.
„Az utolsó teszt eredményei megmutatták, hogy nagyobb teljesítménybeli különbség van a kemény- és közepes keverékek, illetve a közepes- és lágy vegyületek között” – áll a kiadott kommünikében.
A Pirelli motorsport-főnöke, Paul Hembery hozzátette, a 2014-es abroncsok jóval tartósabbnak bizonyultak eddig, mint a tavalyi gumik.
„Eddig azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a 2014-es gumik jóval következetesebbek, és kevésbé kopnak, mint elődjeik, és nem romlik annyira a teljesítményük” – fogalmazott a szakember.
„Emellett sikerült elérnünk egy másik célunkat is, így idén már kevesebb lesz a gumitörmelék a versenypályán.”