Hamiltont azt követően fosztották meg az interlagosi időmérőn megszerzett első helyétől, hogy a versenyfelügyelők úgy találták, autójának hátsó szárnya nem felelt meg a technikai szabálykönyvben foglaltaknak.
Az FIA technikai delegátusa azt kifogásolta, hogy a hátsó szárny két szárnylapja közti rés mérete meghaladta a 85 mm-t.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valójában a terheléses teszten buktak el mindössze 0,2 mm-rel, a szakember pedig azt kifogásolta, hogy miközben más csapatoknak – köztük a Red Bullnak – megengedték korábban, hogy kijavítsanak egy hibás szárnyelemet, őket egyből az ítélőszék elé küldték.
A Mercedes csapatfőnöke újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak szombaton este arról beszélt, ha mostantól változik a protokoll, ők is ennek megfelelően figyelik majd az ellenfeleket.
„Az elmúlt 24 órában valami az eljárási rend ellen ment, ami vagy más résztvevők általi nyomás miatt történt, vagy valami más okból. És ha az eljárási rend most más, akkor talán szigorúbb szemmel kell nézni másokra is” – mondta Wolff.
„Elárulhatom, hogy a következő néhány versenyen minden egyes ragasztószalagot megnézünk, ami leesik egy autóról, és feltesszük a kérdéseinket.”
„Ha valamiféle „úriemberek egyezménye” létezik a Forma-1-ben, akkor az már nincs többé. Szóval nincs milliméternyi engedékenység azzal kapcsolatban, ahogy dolgok fent vannak az autón. Ha megsérült, hát megsérült. Így fog ez menni idén.”
„Mexikóban is parc fermé-szabályok voltak, akkor az időmérő alatt megengedték, hogy dolgozzanak a hátsó szárnyon. Ezúttal így ítélték meg, és benne is van a versenybírók közleményében, hogy ha mindez az időmérő alatt történik, akkor megengedték volna, hogy javítsuk. De nem az edzés végén, holott mindkettő a parc fermé hatálya alá tartozik. Szóval nyugodtan meg lehet kérdezni azt, hogy az edzésen miért lehet, az edzés végén pedig miért nem.”