Az STR14-es kódjelű modellről egy internetes prezentáció keretében rántották le a leplet, a csapat pedig azt reméli, a Hondával eltöltött első közös idény után idén még jobb eredményekért harcolhatnak majd.
A Toro Rosso 2019-ben a Daniil Kvyat – Alexander Albon párossal vág neki a világbajnokság küzdelmeinek.
„Ha van valami, amit nem lehet venni a Forma-1-ben, az az idő. És az az előrelépés, amit egy év alatt megtettek, jól mutatja, mennyire elkötelezettek a projektünk mellett. Az pedig, hogy idén már a Red Bull Racinggel is együttműködnek, csak további lökést ad a fejlődéshez.”
„Nagyszerű döntés volt Hondára váltani tavaly, az együttműködés velük lenyűgöző volt” – mondta Franz Tost csapatfőnök.
A csapatfőnök kiemelte, az, hogy ugyanazt a motort használja idén testvércsapatuk, a Red Bull is, nagyon fontos lesz számukra.
„A Toro Rosso kevesebb szakemberrel dolgozik, mint a többi csapat, de a Red Bull Technology-vel való együttműködésnek, illetve annak köszönhetően, hogy a Red Bull is Honda-motorokat használ idén, több időnk lesz arra, hogy a részletekre fókuszáljunk.”
„Ez pedig sokat segíthet, és növelhetjük a teljesítményünket.”
„A cél mindig az, hogy fejlődjünk annak érdekében, hogy a legmagasabb szinten versenyezhessünk, és ezen a télen rendkívül intenzíven dolgoztunk azon, hogy elvégezzünk bizonyos változtatásokat a szervezetünkön belül. Ezekről azt várjuk, hogy ki tudunk majd simítani néhány olyan problémát, mellyel korábban találkoztunk.”
„Minden belső procedúrát kielemeztünk, hogy optimalizáljuk az erősségeinket, és minimalizáljuk a gyengeségeinket.”
Jody Eggington, a Toro Rosso helyettes technikai igazgatója elárulta, számos változtatást végrehajtottak az autó aerodinamikai tervezésének tekintetében.
„Bár soha nincs ideális időpont az efféle változtatások bevezetésére, az alapján, amit 2018-ban megtanultunk, úgy döntöttünk, hogy elérkezett az ideje ennek” – mondta a szakember.
„Bár ezen változtatások határideje elég szűkös volt, és rövid távon extra munkát jelentettek, a 2019-es versenyautó fejlesztési üteme erős, és jól reagál azokra az aerodinamikai fejlesztésekre, melyeket kiértékeltünk a CFD-technológia és a szélcsatorna segítségével.”
„A tavalyi és második felében a Honda fejlődési üteme is lenyűgözött minket. Most, hogy a Red Bull Racing is Honda-erőforrásokat használ, sok feladatot át tudnak venni a próbapadon, és fontos szerepet játszhatnak az erőforrás fejlesztésében.”