A Red Bull tavaly méltó ellenfele volt a hibrid érában domináló Mercedesnek: az egyéni világbajnoki címet el is hódították Verstappen révén, a konstruktőri versenyben ugyanakkor alulmaradtak a németekkel szemben.
Mivel a Forma-1 szabályai 2022-re gyökeresen megváltoztak, a csapatoknak szinte mindent a nulláról kellett kezdeniük – ez pedig a Red Bull új autójára nézve is szembetűnő: az RB18-as modell tetőtől talpig új a tavalyi, RB16B kódjelű versenygéphez képest, ám természetesen a Milton Keynes-i alakulat még nem mutatott meg mindent a keddi online prezentáción.
A Forma-1 szabályalkotói az új szabályokkal azt szeretnék elérni, hogy izgalmasabb küzdelmeket lássunk a versenypályán, az új versenyautó megálmodásakor pedig a talajhatásra helyeztek igazán nagy hangsúlyt. Ennek is köszönhetően a versenyzők idén remélhetőleg szorosabban tudják majd követni egymást, ezáltal pedig az előzések száma is megnő majd.
A Red Bull továbbra is a Honda által kifejlesztett V6-os erőforrást használja majd, fontos változás viszont, hogy a Forma-1-ben az idei évtől kezdve már E10-es üzemanyagokat kell használni – magyarán szólva a versenybenzinnek 10 százalékban bioetanolt kell tartalmaznia.
Az új technikai szabályok szerint idén már nem 13, hanem 18 colos kerekeket használnak a királykategóriában, az abroncsokat pedig továbbra is a Pirelli szállítja.
„Alig várom már, hogy beüljek az autóba és újra vezessek, hogy lássam, milyen is körözni vele. Volt egy kis pihenőnk, de feltöltődve várom a folytatást.”
„Sok az ismeretlen tényező az autóval kapcsolatban. Én személy szerint magabiztos vagyok, ami igazán fontos, hogy te magad a lehető legjobban felkészülj fizikálisan, de ami az autót illeti, nem tudhatjuk. Ezért is vagyok nagyon kíváncsi arra, hogyan is viselkedik az autó a pályán.”
A Red Bull 2022-ben változatlan felállással vág neki a világbajnokság küzdelmeinek: Max Verstappen csapattársa a 12. F1-es szezonját megkezdő Sergio Perez lesz majd.
„Intenzív szezon volt a tavalyi, fel kellett vennem a ritmust egy új csapatnál. Főleg egy olyan csapatnál, mely a világbajnoki címekért harcolt az első versenytől kezdve. Szóval nem igazán volt idő az alkalmazkodásra. Mélyvíz volt. Nagy kihívást jelentett, de nagyon élveztem. Mindent beleadtunk a szezon utolsó köréig!”
Az energiaital-gyárosok célja természetesen az, hogy az egyéni világbajnoki cím mellett idén a konstruktőri trófeát is elhódítsák.
Az új, RB18-as kódjelű versenyautót hamarosan pályára is viszi a csapat Silverstone-ban, a szerdán bemutatott modell viszont lényegében csak egy bemutatóautó az istálló 2022-es fényezésével.
A kollektív tesztelés február 23-án kezdődik majd Barcelonában, míg a 2022-es Forma-1-es idény március 20-án rajtol a Bahreini Nagydíjjal.