A holland pilóta Bahreinben és Dzsiddában is Leclerc mellé húzódott, mielőtt megközelítették az utolsó kanyart a biztonsági autós szakaszt követő újraindítást megelőzően. Verstappen ugyanezt a stratégiát alkalmazta a 2021-es bajnoki döntőben is Lewis Hamilton ellen, sőt, ott egy pillanatra még a hétszeres világbajnok elé is került, ez pedig később a Mercedes óvásának egyik eleme volt. A Red Bull versenyzője azért folyamodott ilyen taktikához, hogy azzal megzavarja ellenfeleit, és azok ne tudják ideális pozícióból újrakezdeni a versenyt.
Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjére azonban Niels Wittich versenyigazgató tiszta vizet öntött a pohárba, és kiegészítette a sportszabályzat 55.14-es cikkelyét: „Annak érdekében, hogy elkerüljük a balesetek valószínűségét, mielőtt a biztonsági autó visszatér a bokszba, onnantól kezdve, hogy az autón lekapcsolták a jelzőfényeket, a versenyzőknek olyan tempót kell diktálniuk, melynek során nem alkalmaznak gyorsításokat és fékezéseket, sem pedig olyan manővereket, melyek veszélyeztetik a többi versenyzőt, vagy akadályozzák az újraindítást.”
Az FIA szeretné, hogy a versenyzők konstans tempót diktáljanak egészen addig, amíg az élen haladó újra nem indítja a futamot, hogy elkerüljék az olyan veszélyes szituációkat, mint amilyen a 2020-as Toszkán Nagydíjon is történt, ahol számos autó egymásnak ütközött.
Úgy tudni, a versenyzőknek továbbra sem kell egy sorban felsorakozniuk egymás mögött, és rövidebb időre behúzódhatnak egymás mellé, mielőtt a biztonsági autót a bokszba híják. Sőt, valójában az újraindításnál sem kell egymás mögött lenniük közvetlenül, ám autójuk minden egyes eleme az előrébb haladó versenyző autója mögött kell, hogy legyen.