A maranellóiak 2020-ban igencsak megszenvedték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) erőforrásokra vonatkozó szigorításait. A sportot irányító testület már a 2019-es év második felében elkezdte betömködni a szabályokban rejlő kiskapukat, miután azt gyanította, a Ferrari trükközik erőforrásával.
Az FIA erőfeszítéseinek végül az lett az eredménye, hogy a Ferrari egy igencsak gyenge motorral állt elő – ráadásul, mivel 2019-ben nagyon ütőképesek voltak az egyenesekben, a 2020-as autó fejlesztése során arra törekedtek, hogy autójuk főleg a kanyarokban javuljon.
Ennek eredménye az lett, hogy a Ferrari egy balul sikerült koncepcióval állt elő 2020-ra, autója pedig szinte a leglassabb volt az egyenesekben.
Bár az elmúlt télen korlátozottak voltak a fejlesztések az F1-ben a koronavírus-járvány miatt, a Ferrarinál abban bíznak, sikerült javítani autójukon – melyről március 10-én rántják majd le a leplet.
Erről Mattia Binotto csapatfőnök beszélt a Ferrari pénteki csapatbemutatója alkalmából.
„Azt gondolom, tavaly a legfőbb problémát az egyenesekben mutatott sebességünk jelentette, nemcsak a motorerő, hanem a légellenállás miatt is” – mondta a szakember.
„Rengeteget dolgoztunk – úgy az erőforráson, mint az autó aerodinamikáján –, hogy csökkentsük az autó légellenállását. És a mai szimulációink alapján, az alapján, amit a próbapadokon látunk, illetve a szélcsatornában, azt gondolom, elég sok sebességet visszanyertünk az egyenesekben.”
„Szóval arra számítok, hogy a végsebességünk nem jelent majd akkora problémát, mint eddig. Bízunk abban, hogy versenyképesek leszünk, de csak Bahreinben derül majd ki, hiszen ez mindig relatív ahhoz képest, amit a többiek csinálnak.”
„De hisszük, hogy az autónk jóval hatékonyabb a tavalyinál, és amikor azt mondom, hogy hatékonyabb, akkor aerodinamikai szempontból is értem, illetve az erőforrás szempontjából is.”
Bár a Ferrari szeretne jobban teljesíteni idén, Binotto pontosan tisztában van azzal, nem fogják teljesen lefaragni hátrányukat a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest.
„A szélcsatornában, illetve a próbapadon zajló fejlesztésekre úgy tekintek, hogy rendkívüli erőfeszítéseket tettünk. De nem tudhatjuk, hogy állunk, ha nem vagyunk a versenypályán. És reálisan kell látnunk a helyzetünket. A lemaradásunk tavaly jelentős volt, és nem olyasvalamiről beszélünk, amit egyetlen tél alatt le tudunk dolgozni.”
A Ferrarinál abban bíznak, 2022-ben nagyot léphetnek előre – a csapat szeretné kihasználni az új szabályok adta lehetőségeket.
„2021-ben a 2022-es autó fejlesztésére fókuszálunk. Ez lesz a legfőbb célunk, szóval nem sok időt szánunk a 2021-es autóra az idény során. Mindig lesz egyfajta egyensúly, és a döntést meg kell majd hozni egy ponton. De 2022-ben annyit változnak az autók, hogy a legtöbb energiát ebbe fektetjük.”
„Ezért is lesz nagyon fontos az, hogy hogyan viselkedik az autónk az idény elején – mert azt a fajta teljesítményt látjuk majd a teljes szezon során. Ahogy mondtam, nyilván tudjuk, mennyit fejlődtünk a szélcsatornában, illetve az erőforrást tekintve. De ami ennél is fontosabb lesz, hogy a pályán is jól teljesítsünk. Hogy az autó teljesítsen ahhoz képest, amit várunk tőle.”