A monacói versenyző a szabadedzéseken a leggyorsabb volt az Azeri Nagydíjon, a szombati időmérőn pedig jó eséllyel pályázott a pole pozícióra, ám a Q2-ben hibázott, és összetörte versenyautóját.
Leclerc így a 8. helyről volt kénytelen megkezdeni a versenyt, amelynek első etapjában szintén remek tempót produkált: 13 kör után már az élen autózott, miután tovább maradt kint közepes keverékű abroncsaival, mint a riválisok.
A Ferrari egészen a 31. körig kint tartotta a 21 esztendős versenyzőt, így a Mercedes versenyzőinek lehetőségük volt arra, hogy utolérjék, majd meg is előzzék őt. Leclerc végül az 5. helyen ért célba.
„Ezt a dolgot megvitattuk a verseny utáni értekezleten” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök, amikor Leclerc kerékcseréjének időzítéséről kérdezték Bakuban.
„Kétségkívül igen, talán kockáztathattunk volna másképp is, esetleg korábban kiállhattunk volna, vagy elmehettünk volna nagyon sokáig a közepes keverékkel, de azt gondolom, utólag mindig meg lehet vitatni különféle forgatókönyveket.”
„Viszont azt gondolom, összességében semmi rosszat nem csináltunk.”
Leclerc a verseny utolsó harmadában egy extra kerékcserét is beiktatott, hogy friss abroncsokkal megfussa a verseny leggyorsabb körét, és bezsebelje az ezért járó 1 pontot.
„Azt hiszem, sokan gondolták úgy, hogy küszködtünk, pedig valójában szerintem nem” – mondta Leclerc. „Egyszerűen csak nem is nyomtam a verseny vége felé, nem próbáltam felzárkózni.”
„Megkérdeztem a rádión korábban, hogy van-e lehetőségem elkapni az élen autózókat, a válasz pedig az volt, hogy nincs, mert túl nagy a lemaradásom.”
„Onnantól kezdve pedig minden arról szólt, hogy életben tartsam a gumijaimat, és megfussam a leggyorsabb kört, amikor lehetőségem van rá.”