Toszkán Nagydíj

Binotto a Racing Point-ügyről: Olyan ez, mint másolni a vizsgán!

Nico Hülkenberg, Racing Point RP20
Fotó: Racing Point
Lényegében egy vizsgán való csaláshoz hasonlította a Racing Point Forma-1-es csapatának ügyét a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto, aki szerint egyértelmű, hogy a silverstone-i istálló megszegte a szabályokat. Sőt, a szakember utalt rá, a Mercedes is sáros lehet az ügyben.

A Racing Point másolási ügye hetek óta szolgáltat témát F1-es berkekben, múlt héten pedig meg is született az ítélet: a csapatot 400 ezer eurós pénzbírsággal sújtották, és 15 pontot levontak tőlük a konstruktőri versenyben.

Az istálló bűne a versenybírók szerint, hogy idei versenyautójuk tervezéséhez felhasználták a Mercedes W10-es autóján használt fékcsatornák tervrajzait.

Csakhogy a csapat állítja, azokat a bizonyos terveket még jóval korábban kapták meg partnercsapatuktól, amikor még a fékcsatornák nem listázott alkatrésznek minősültek, azaz szabadon beszerezhették őket egy másik istállótól.

Az ügyben négy csapat, a McLaren, a Williams, a Renault és a Ferrari már jelezte, fellebbezni kíván, szerintük ugyanis túl enyhe ítélet született, főleg úgy, hogy a Racing Point használhatja tovább a kérdéses elemeket.

Mindeközben a Racing Point is jelezte, ők enyhítésért kívánnak fellebbezni, Lawrence Stroll, az istálló tulajdonosa pedig dühös hangvételű közleményben kelt ki magából, mondván, „besározták csapata nevét, és ezt nem fogja annyiban hagyni”.

A Ferrari csapatát irányító Mattia Binotto ma azt mondta, a Racing Point egyértelműen szabályt szegett – mintha csak lemásoltak volna egy feladatlapot egy vizsgán.

„Ferrariként mi már pénteken is megszólaltunk a Racing Point ügyében, elmondtuk, mit gondolunk” – mondta Binotto a Sky Sports Italiának.

„Volt már óvás, és megvolt az első ítélet is, miszerint az, amit a Racing Point csinált, illegális. Ez a kiindulópont.”

„Stoll és Wolff lehetnek dühösek, de egy szabályszegésről beszélünk ebben az esetben. Olyan ez, mint másolni a vizsgán. Vannak, akik lemásolnak egy feladatlapot, és vannak, akik odaadják, hogy mások le tudják másolni.”

„Nem hiszem, hogy bármi mást hozzá kellene tenni. A tények nyilvánvalóak. Mi ellenfelek vagyunk, és ez normális. Mindenki a saját érdekeit nézi.”

„Kinyilvánítottuk fellebbezési szándékunkat. Úgy véljük, hogy az ítélet nem volt megfelelő, és 4 napunk van arra, hogy megerősítsük a szándékunkat.”

A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff a „mediátor” szerepét kívánja betölteni a felek között a vitás kérdésben, nemrég pedig úgy nyilatkozott, szeretné elkerülni, hogy az ügy a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságon folytatódjon.

„Kétlem, hogy bárkinek is az érdekét szolgálná, ha ez az ügy az örökkévalóságig folytatódna, és a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságra menne” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.

„Egy, de akár két hónapig is eltarthat, mire odakerül az ügy ügyvédek bevonásával. Mindenki próbál pragmatikus lenni. Engem pedig meghívtak, hogy legyek a mediátor a két csoport között, aminek megpróbáltam eleget tenni.”

Fotó: Red Bull Racing

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég egy interjúban azt mondta, az ügyben a Mercedes csapatát is érdemes volna kérdőre vonni.

„Ami a Mercedest illeti, meggyőződésem, hogy ezeket a kérdéseket fel kell tenni, mert ha egy csapat kapcsán felmerül a bűnösség kérdése amiatt, hogy kapott valamit, akkor az a csapat, mely a rendelkezésére bocsátotta ezeket a bizonyos dolgokat, szintén szabályt szegett.”

„De ez olyasvalami, amit az FIA-nak kell rendeznie.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS