Friss hírek

Binotto: A teljesítményt a megbízhatóság elé helyeztük

A Ferrari műszaki és stratégiai hibáiról beszélt a 2022-es Forma-1-es szezon első fele után Mattia Binotto csapatfőnök, aki szerint tudatos döntés volt, hogy a motorfejlesztések befagyasztása előtt inkább a teljesítményre koncentráltak.

Abban, hogy a Ferrari a meggyőző szezonkezdet után hamar a Red Bull mögé esett mindkét bajnoki tabellán, komoly szerepe van az autóik megbízhatósági problémáinak is. Charles Leclerc Barcelonában és Bakuban is vezette a versenyt, amikor megadta magát az erőforrás az F1-75-ös modellben, de Carlos Sainz speilbergi, lángok között való félrehúzódása is emlékezetes.

Binotto elmondása szerint a Ferrari számolt is azzal a szezon elején, hogy előfordulhatnak technikai problémák, hiszen a motorfejlesztések befagyasztása miatt a teljesítmény fokozását tartották elsődleges szempontnak. A hajtáslánc egyes elemeit március 1-je, másokat szeptember 1-je után nem lehet már fejleszteni egészen 2025 végéig – megbízhatósági szempontból azonban a későbbiekben is lehet még javítani a technikán, a csapat pedig erre alapozta taktikáját. A Ferrari az utolsó pillanatban még készül is az MGU-K, a hibrid rendszer új specifikációjával, amit még a Belga Nagydíj előtt homologizál az FIA-nál.

Hirdetés
 

„Nem mondanám, hogy túlságosan feszegettük a határokat, hiszen a határok feszegetéséből sohasem elég. Az viszont igaz, hogy a teljesítményt a megbízhatóság elé helyeztük” – idézi Binottót az olasz Motorsport. „És azt se feledjük, hogy már az is korlátozva van, hány órán át futtathatjuk a motort a próbapadon, ami komoly hatással volt a munkánkra. Amikor ezt még nem limitálták, egyszerűen csak fokozhattuk a próbapadon való munkát, akár a teljesítmény, akár a megbízhatóság javításáról volt szó, de most, amikor már korlátok közé vagyunk szorítva, választanunk kell.”

„Úgy döntöttünk, hogy a teljesítmény növelését választjuk, mert tudtuk, mennyire fontos ledolgozni a hátrányunkat a riválisainkhoz képest a befagyasztás előtt, és mert tisztában voltunk vele, hogy a megbízhatósági gondok orvoslására még a későbbiekben is lesz lehetőség.”

A másik terület, amivel gyakran megtalálják a Ferrarit a kritikusok az utóbbi hónapokban, az a stratégiai részleg munkássága. Tavasz óta több furcsa döntés is született az istálló bokszutcai irányítóközpontjában, elsősorban a kerékcserék időzítése vagy az autókra felhelyezett gumikeverékek kapcsán, amely eltért a rivális istállók által választott úttól, és látszólag értékes pozíciókba került Charles Leclerc és Carlos Sainz számára.

Binotto tartja magát korábbi álláspontjához, miszerint nem akarja a stratégiai részleget hibáztatni. „Mindenekelőtt abban hiszek, hogy mindig van tér a javulásra, sohasem érhetjük el a tökéletességet. Ezzel együtt viszont úgy gondolom, remek csapat dolgozik a stratégián, és nem hinném, hogy ez a gyenge pontunknak számít. A monacói, a silverstone-i és a Paul Ricard-i verseny problémásnak számított ugyan ezen a fronton, de nem a csoportunkban látom a problémát. Silverstone-ban és a Paul Ricardon is nehéz, talán balszerencsés döntéseket kellett hoznunk, de azok nem feltétlenül voltak hibásak” – mutatott rá Binotto, aki az ominózus futamokat követően mindig kifejtette, a csapat milyen elgondolás mentén hitte, hogy helyes lesz az alkalmazott stratégia.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Binotto: A teljesítményt a megbízhatóság elé helyeztük
Ricciardo csak az F1-re fókuszál, „reális opció”, hogy tartalékos lesz jövőre
Albon nemigen hitt a gyors visszatérésben, de úgy érzi, készen áll
Sainz figyelmeztet, előbb-utóbb valaki meg fog sérülni!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!