A 2019-es idény utolsó szakaszában a Ferrari csapatát árgus szemmel figyelték az ellenfelek, a Red Bull kérésére pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Amerikai Nagydíj előtt egy új technikai direktívában szigorított az üzemanyag-használatra vonatkozó szabályokon, melyet később egy újabb direktíva követett.
Az ellenfelek szerint a Ferrari trükközött erőforrásával, ennek volt köszönhető kiemelkedő végsebessége az egyenesekben, illetve az, hogy olyan nagy előrelépést tett motorjával, mely a riválisok becslése szerint akár 50 lóerővel is erősödhetett.
„Az igazság távol áll ettől a számtól” – mondta Mattia Binotto az Auto Motor und Sport című lapnak.
„Mi maximum 20 lóerőt feltételezünk, ami persze még figyelemreméltó, és nagy előny, amire büszkék vagyunk.”
Binotto azt mondja, abban sem biztos, hogy a riválisok kételkednek a Ferrari-motorok szabályosságában.
„Feltehetően arra használták ezt, hogy nyomást helyezzenek ránk, hiszen a nyomás összezavar. Ez is része a játéknak a Forma-1-ben, az ellenfél kizökkentése.”
A riválisok mindazonáltal arra is felhívták a figyelmet, hogy a Ferrari végsebessége lecsökkent, miután az FIA elkezdett technikai direktívákkal állást foglalni.
„Ez így van, de rossz következtetéseket vonnak le” – mondja Binotto.
„Nem változtattunk a motorok működési feltételein. Hogy leszorítóerőt generáljunk, növeltük a légellenállást, emiatt gyorsabbá váltunk a kanyarokban, és lassabbá az egyenesekben.”
Binotto arra számít, az FIA továbbra is folyamatosan pontosít a motorokra vonatkozó szabályokon.
„Nagyon elégedettek vagyunk ezzel, hiszen így tisztábban látunk majd a nagyon komplex szabályokban. Hogy teljesen kitisztulnak-e? Feltehetően nem. Meggyőződésem, hogy érkezik még néhány direktíva, de csapatként támogatjuk az FIA-t a szabályok félreérthetőségének kiküszöbölésében.”