Friss hírek

Binotto elárulta, miért fejlesztett jobban a Red Bull a Ferrarinál

Bőven lesz mit felülvizsgálnia a Ferrari Forma-1-es csapatának, hogy kiderítse, miért nem voltak kellően hatékonyak azok a fejlesztések, melyekkel felvértezte idei versenyautóját. Mattia Binotto viszont elárulta, szerinte miért volt könnyebb dolga a Red Bullnak ebben a tekintetben.

A Ferrari parádés formában kezdte az idény, és egy darabig úgy tűnt, hosszú évek után újra világbajnoki címet ünnepelhet a csapat. Az évad során azonban egyre inkább lemaradt a folyamatosan erősödő Red Bulltól, mely csapat végül az egyéni- és a konstruktőri tabellán is a legjobbnak bizonyult. Mattia Binotto szerint egyértelmű, hogy a fejlesztési versenyben alulmaradtak az osztrákokkal szemben – ennek pedig az egyik fő oka szerinte az, hogy a Red Bullnak egyszerűbb dolga volt ezen a téren.

„Azt gondolom, volt néhány tényező” – mondta Binotto, amikor arról kérdezték, a Red Bull fejlesztései miért voltak erősebbek a Ferrari fejlesztéseinél. „Az első szerintem az, hogy a fejlesztések szempontjából a Red Bullnak egyértelmű irányvonala volt, mégpedig a súly csökkentése. A mi esetünkben nem ez volt.”

„Tudták, hogy mire van szükségük ahhoz, hogy kihozzák az autóból a teljesítményt. Nálunk bonyolultabb volt a helyzet, mert mi aerodinamikai fejlesztésekre összpontosítottunk, a koncepció révén, illetve aerodinamikai szempontból igyekeztünk javítani a versenyautón.”

„És, ha visszatekintek, a mi fejlesztéseink talán nem voltak kellően hatékonyak. Nagyon hamar le is álltunk. Nem feltétlenül saját döntésből, hanem költségvetési okok miatt is. De van néhány dolog, amit felül kell vizsgálnunk.”

A Ferrari nemrég ismerte el, azért állt le néhány héttel ezelőtt az idei autó fejlesztésével, mert egész egyszerűen nem volt lehetősége többet költeni a költségplafon miatt. Binotto most azt mondja, hogy mennyire osztották fel hatékonyak a pénzt az idei, illetve a jövő évi autó fejlesztése között, az 2023-ban fog kiderülni.

„Hogy jól döntöttünk-e azzal, hogy korán leálltunk, jól döntöttünk-e a 2022-es és a 2023-as autó közötti egyensúlyozással? Nem tudom. Ez majd csak 2023-ban derül ki. Viszont talán végezhettünk volna jobb munkát, lehettek volna jobbak az idei autó fejlesztései. Ez olyasvalami, amit felül kell vizsgálnunk.”

„De szerintem a legfőbb ok az, hogy a Red Bullnak egyértelmű irányvonala volt, a súlycsökkentés. Azt gondolom, sokkal egyszerűbb volt teljesítményt kisajtolniuk az autóból.”

Bár természetesen csalódottak az olaszok, hogy végül alulmaradtak a Red Bull-lal szemben, Binotto szerint az mindenképpen biztató a jövőre nézve, hogy az egész szezon során az élen tudtak csatázni.

„Azt gondolom, hogy ami fontos volt számunkra, az az, hogy újra versenyképesek legyünk – számunkra valójában ez volt a cél” – magyarázta. „Számomra az a legjobb eredmény, hogy a 22. versenyen is jó pozícióért harcoltunk, mert ez azt jelenti, hogy nemcsak a legelején voltunk versenyképesek, és volt nagyon erős autónk. Erre senki sem számított. De harcoltunk az idény során, egészen a legvégéig.”

„Voltak hullámhegyek és hullámvölgyek. Voltak versenyek, melyeken nem voltunk elég jók, és felül fogjuk vizsgálni. De az összetettben elért 2. helyeknél számomra fontosabb maga a tény, hogy a 22. versenyen is még jó pozíciókért csatázhattunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Binotto elárulta, miért fejlesztett jobban a Red Bull a Ferrarinál
Sainz: A debütálásom óta nem tanultam annyit az F1-ben, mint idén
Változhatnak a motorcsere miatti büntetések a Forma-1-ben
Brundle: Binotto Ferraritól való távozása egy kicsit furcsa
Bővíti infrastruktúráját az Audi az F1-es csatlakozás előtt
Hivatalos: Nem lesz Kínai Nagydíj 2023-ban sem

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!