A Ferrari nem tudott a győzelemért harcolni a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon: Sebastian Vettel a 3., Charles Leclerc pedig a 4. helyen ért célba, 1 perccel lemaradva a versenyen győztes Lewis Hamiltontól.
Binotto mégis azt mondja, nem ez a legmegdöbbentőbb, hanem az, hogy míg 1 héttel ezelőtt, Hockenheimben ők voltak a leggyorsabbak, addig Magyarországon még a Red Bull is eléjük került.
„Nem arra kell magyarázatot találnunk, hogy miért volt 1 perc a lemaradásunk. Egy hete talán a miénk volt a leggyorsabb autó, itt pedig most nem mi voltunk a leggyorsabbak” – magyarázta a szakember újságíróknak – köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak a Hungaroringen.
„Nagyon pályafüggő. Az autónknak nincs meg a maximális leszorítóereje, és amikor egy olyan pályán versenyzünk, mint a budapesti, ahol a maximális leszorítóerőre van szükség, akkor kétségkívül küszködünk.”
„És jobban szenvedünk a versenyen, mint az időmérőn, hiszen egy körön, a kvalifikáción a gumik tapadása meg tud birkózni a leszorítóerő hiányával. Versenytávon viszont csúszkálunk, túlmelegítjük az abroncsokat, és a dolgok kétségkívül bonyolultabbá válnak.”
A csapat négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel hozzátette: „Az élen autózók is padlóig nyomták, és mi is padlóig nyomtuk. Szóval nem hiszem, hogy azért tudtak 1 másodperccel gyorsabbak lenni, mert jól éreztük magukat az élen a csata hevében!”
„Bizonyos pályák kedveznek, mások kevésbé. Ennek ellenére elég nyitottan álltam hozzá a dologhoz, nem akartam elfogadni, hogy ekkora a hátrányunk. Szóval mindent megtettem, hogy bizonyítsam az ellenkezőjét. Visszatekintve viszont egyértelmű, hogy az időmérő után egyszerűen nem volt olyan jó tempónk, mint az előttünk végző párosnak.”