Friss hírek

Binotto elárulta, miért nem cseréltek kereket a biztonsági autós időszak alatt

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elárulta, miért nem hívták ki sem Charles Leclerc-t, sem Carlos Sainzot új abroncsokért akkor, amikor a Miami Nagydíj hajrájában pályára küldték a biztonsági autót.

A Safety Cart Lando Norris és Pierre Gasly balesete miatt küldték be a verseny utolsó szakaszában, az élen autózó három versenyző, Max Verstappen, Charles Leclerc és Carlos Sainz azonban nem használták ki a lehetőséget arra, hogy új gumikat tetessenek fel versenyautójukra.

Mindez azt jelentette, hogy az újraindításkor nem változott a sorrend az élen, Verstappen pedig végül Leclerc támadásait visszanyerve megnyerte a versenyt.

Hirdetés
 

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a futam után arról beszélt, „szerencséjük” volt, hogy a Ferrari egyik pilótáját sem hívta ki lágy keverékű gumikért, hogy nyomás alá helyezzék Verstappent.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, mi volt ennek a legfőbb oka: a maranellóiaknak nem volt új garnitúra lágy keveréke, a kemény vegyületet pedig túl nehéz lett volna felmelegíteni. Magyarán szólva, több esélyük volt Verstappen ellen a használt abroncsokkal.

„Úgy hittük, hogy a gumik felmelegítését tekintve egy használt gumi erősebb lesz egy újnál” – mondta a szakember újságíróknak nyilatkozva. „Jobban megszenvedtük volna a felmelegítést egy új kemény keverékkel, ami rendelkezésünkre állt a garázsban.”

„Egyszerűen úgy döntöttünk, hogy kint maradunk, mert azt gondoltuk, hogy ez nyújtja a legjobb lehetőséget számunkra – hogy jól fel tudjuk melegíteni a gumikat, és támadni tudunk az első körökben, ami így is történt.” 

Leclerc az újraindítás után egyébként közel került ahhoz, hogy támadást indítson Verstappen ellen, a 14-es és 15-ös kanyarok alkotta lassítóban azonban túl agresszíven támadta meg a kerékvetőket. A monacói elismerte, a Red Bull versenytempója „egy kicsit gyorsabb volt” Miamiban.

„Abban a bizonyos körben túlerőltettem, de nem veszítettem olyan sokat az azt megelőző körhöz képest” – mondta Leclerc. „Meg is lepett. Elég nagy ütés volt, de elég jól kezeltem, szóval nem volt semmiféle következménye az előzési lehetőséget tekintve.”

„Azt gondolom, egy nagyon jó esély kínálkozott az újraindítás utáni második körben, csak ott még nem volt DRS. A Red Bull és Max megérdemelten nyert, egy kicsit gyorsabbak voltak nálunk ezúttal.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!