A pole pozícióból Charles Leclerc vágott neki a versenynek, míg csapattársa, Sebastian Vettel a 3. helyről várta a piros lámpák kialvását. A két Ferrari közé Lewis Hamilton férkőzött be az időmérőn, az olaszoknak pedig mindent meg kellett tenniük azért, hogy már a rajtnál mindkét pozíciót megszerezzék.
A csapat ezt versenyzői összjátékával igyekezett elérni: a megállapodás az volt, hogy Leclerc szélárnyékot ad Vettelnek, és nem is védekezik a némettel szemben, cserébe pedig a négyszeres világbajnok később visszaadja majd a pozíciót.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A terv első fele tökéletesen működött: a két Ferrari elsőként fordult a 2-es kanyarban, Vettel azonban a verseny első etapjában nem adta vissza a pozíciót Leclercnek.
HIRDETÉS
„Tisztában voltunk azzal, hogy az első körben ott kell lennünk az élen – a korábbi oroszországi versenyek megmutatták, milyen jelentősége van ennek” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök vasárnap este, a Ferrari által szervezett sajtótájékoztatón.
„Szóval mindkét autóval előre akartunk kerülni, hogy kontrolláljuk a versenyt. És ezt meg is tettük. Hogy mennyire fontos elöl lenni itt, azt a verseny végén is láthattuk. Meggyőződésünk, hogy Leclerc gyorsabb volt Bottasnál, előzni mégsem tudott.”
HIRDETÉS
HIRDETÉS
„Hogyan is kellett megszereznünk az első két helyet a rajt után? Tudtuk, hogy Hamiltonnak nem szabad szélárnyékot adnunk. Szóval Charles-nak Sebet kell előre húznia. És nem is fog védekezni Vettellel szemben, aki később visszaadja majd a pozíciót. Ez volt a megállapodás.”
„Mindkét versenyzőnk rajtja ugyanolyan jó volt, Seb rögtön megelőzte Hamiltont, és természetesen Leclerc mögé került mindenfajta segítség nélkül. És aztán átvette a vezetést.”
HIRDETÉS
„A rajt a tervek szerint alakult. És természetesen a versenyzőknek eltérő álláspontjuk volt arról, hogy hogyan folytatódjon a verseny. Igen, szóltunk Sebnek, hogy adja vissza a pozíciót. Ugyanakkor Vettel tökéletesen érvelt azzal, hogy Charles nincs elég közel ahhoz, hogy ezt időveszteség nélkül megtehesse. És aztán Vettel elhúzott az élen. Úgy döntöttünk, hogy később cseréljük meg a pozíciókat.”
Erre végül akkor került sor, amikor Leclercet néhány körrel korábban a bokszba hívták – miután érkezett Vettel, a monacói a négyszeres világbajnok elé került. De vajon a Ferrari szándékosan vágott Vettel elé Leclerckel a kerékcsere során?
HIRDETÉS
„Nem” – mondta Binotto. „Azért hoztuk ki Charles-t korábban, mert a bal hátsó gumija elfogyott. Az időzítés tehát megfelelő volt. És ha mindkét autónkat kihoztuk volna, sebezhetővé váltunk volna a biztonsági autó tekintetében. Szóval kint tartottuk Vettelt, hogy megtartsuk a vezetést. Aztán jelezte, hogy a gumijai elfogytak, szóval kihívtuk őt is.”
Nem sokkal a bokszkiállás után aztán Vettel műszaki hiba miatt feladni kényszerült a futamot. A német félrehúzódott autójával, ez ráadásul duplán szerencsétlen helyzet volt a Ferrari számára, hiszen az így életbe léptetett virtuális biztonsági autó miatt Hamilton át tudta venni a vezetést Leclerctől – és végül elbukták a győzelmet a maranellóiak.
„Problémánk támadt Seb motorjával. Megállapítottuk, hogy gond lehet az áramszigeteléssel is, ezért azt az utasítást adtuk Vettelnek, hogy álljon meg rögtön. Ez volt a legbiztonságosabb a versenyző számára – számunkra a biztonság az elsődleges.”
Vettel a vasárnapi versenyen történtekkel kapcsolatban a sajtótájékoztatón meglehetősen szűkszavú volt: „Mindent betartottam, amit kértek tőlem. Mattia nagyon jól elmagyarázta, szóval nem akarok ennél mélyebben belemenni.”
A Ferrari másik versenyzője, Charles Leclerc a futam után úgy nyilatkozott, „továbbra is bízik” csapattársában.