A Ferrari Charles Leclerc révén idei első futamgyőzelmét szerezte a múlt hétvégi Belga Nagydíjon, a Forma-1 mezőnye pedig pihenés nélkül hamarosan már Monzában száguldozhat.
A Ferrari jó esélyekkel pályázik az elsőségre, autójának ugyanis igazán kedvezhet a tempós monzai versenypálya.
„A spái győzelem fontos volt a rajongóink számára, és remélhetőleg sokan csatlakoznak majd hozzánk Monzában, hogy szurkoljanak nekünk” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke.
„Láthattuk, hogy a győzelemhez mindent tökéletesen kell csinálnunk – beleértve időmérőt, a rajtot, a csapatmenedzsmentet, és a versenyzőket is. Arra számítok, hogy nagyon nehéz dolgunk lesz Monzában, úgyhogy ott is mindent tökéletesen kell csinálnunk – tudván, hogy a Mercedes ugyancsak versenyképes lehet.”
A Ferrari egyébként hétvégén már beépíti autóiba új fejlesztésű erőforrását, melyet partnercsapatai révén Belgiumban már kipróbálhatott.
„Spa és Monza a leginkább motorigényes pályák, és bizonyítottuk Belgiumban, hogy a csomagunk versenyképes – és talán versenyképesek lehetünk Monzában is. Kifejlesztettünk egy alacsony leszorítóerejű csomagot, ennek bizonyos elemeit már használtuk Spában is.”
Bár Leclerc úgy tűnik, felülkerekedett a gumikezelési problémákon, Sebastian Vettel tőle szokatlan módon Spában szenvedett a gumikkal. A Ferrari számára pedig aggodalomra adhat okot, hogy a közepes keverékű abroncsokkal a hosszú etapos tempó nem volt az igazi a Mercedes sebességéhez képest.
„Azt gondolom, a lágy gumik jól működtek – a közepes esetében már nem ez volt a helyzet” – mondta Binotto.
„Hogy miért volt így? Nehéz idén kiismerni a gumikat. És ha ugyanezt a kérdést felteszik a Mercedesnek, valószínűleg ők se nagyon tudnak válaszolni arra, hogy miért nem voltak olyan erősek a lágy abroncsokon, és miért voltak jók a közepes gumikkal.”
„Hamiltont látszólag meglepte a jó tempó a közepes keverékkel. A gumik kiismerésének nehézsége hosszú távú dolog, és ismét láthattuk, hogyan alakulhat a helyzet.”
„Sebastian kétségkívül többet küszködött a degradációval, mint Charles – úgy pénteken, mint a versenyen. Pedig általában jó a gumikezelésben – főleg az első körökben, így az etap végén ki tudja használni az abroncsokat. Szóval ki kell elemeznünk, hogy mi is történt. Tanulni fogunk belőle, de egyelőre nincs válaszunk arra, hogy miért küszködött.”
A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!