A korábban a Scuderia technikai igazgatójaként tevékenykedő Binotto idén januárban vette át a csapatfőnöki pozíciót Maurizio Arrivabenétől, és rögtön komoly átszervezésekbe kezdett.
Bár a Ferrari autója erős formát mutatott a téli teszteken, az első győzelemig mégis a nyári szünet utánig várni kellett, ráadásul az év első felében komoly műszaki gondok is hátráltatták a csapatot. Emellett pedig egyéni- és csapathibák is hozzájárultak ahhoz, hogy végül képtelenek voltak megszorongatni a Mercedest a bajnoki küzdelemben.
„Azt gondolom, ha ezeket a hibákat leckeként fogjuk fel, mindig lehet fejlődni” – mondta Mattia Binotto a 2019-es idényre visszatekintve.
„Úgy gondolom, nincs szükség nagy változtatásokra, komoly átalakításokra. Szerintem ez inkább tapasztalat kérdése. Mindig is mondtuk, hogy egy fiatal csapat vagyunk, főleg a szerepeket illetően, és egy nagyon meredek tanulási görbét tudunk felmutatni. Úgyhogy leginkább azon múlik minden, hogy mindazt, ami idén történt, megfelelően kezelünk.”
A Ferrari a motorerőt tekintve az egész idény során remekelt, autójának aerodinamikája azonban csak a nyári szünet után vált hatékonnyá. Végül az idény hajrájában a csapat veszített lendületéből, a maranellóiak teljesítményét pedig árgus szemmel figyelték a riválisok, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
„Nem szabad elfelejteni, hogy a Mercedes egy új aerodinamikai csomaggal érkezett Japánban” – mondta Binotto, amikor arról kérdezték, a Ferrari teljesítményre miért romlott le az év végére.
„A Red Bull is fejlődött. Az abu dhabi pálya pedig soha nem feküdt nekünk igazán. De kétségkívül úgy tűnik, hogy veszítettünk a teljesítményünkből az utolsó versenyeken. Abu Dhabi nagyon specifikus, de sokat tanulhatunk arról, hogy miért nem voltunk versenyképesek az utolsó szektorban, vagy arról, hogy új gumikkal tartani tudtuk volna a lépést a többiekkel a verseny elején, de használt abroncsokon nehezebb dolgunk volt.”
„Ezekre még nincs válaszom. De tudom, hogy rengeteg mindent tudunk kielemezni és megtanulni.”