A vasárnapi verseny remekül indult a Ferrari számára, hiszen Charles Leclerc ügyesen összejátszott a 3. helyről rajtoló csapattársával, Sebastian Vettellel, aki így elsőként fordulhatott el a 2-es kanyarban.
A megállapodás az volt, hogy Leclerc szélárnyékot ad Vettelnek, aki később visszaadja az első helyet a monacóinak. A négyszeres világbajnok azonban ehhez nem tartotta magát, a Ferrari pedig úgy döntött, a verseny későbbi szakaszában cseréli meg versenyzőit, nehogy veszélybe kerüljön a győzelem.
Az olaszok végül mégis elbukták a versenyt, Vettel ugyanis műszaki hiba miatt kiesett, a leparkoló Ferrari miatt érvénybe léptetett virtuális biztonsági autó pedig megadta a lehetőséget Lewis Hamiltonnak arra, hogy átvegye a vezetést – és végül nyerjen.
„Nehéz nap volt ez számunkra, de bőven vannak pozitívumai a hétvégének, hiszen nagyon versenyképesek voltunk” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva a verseny után. „Végül egy műszaki hiba miatt nem úgy végződött számunkra a verseny, ahogy kezdődött.”
„A megállapodás az volt, hogy Charles szélárnyékot ad a rajtnál Sebnek, hogy már az első körben mi legyünk az első két pozícióban, hogy a lehető legjobban kontrollálni tudjuk a versenyt. És ez így is volt egészen a műszaki problémáig.”
„A megállapodás másik fele pedig úgy szólt, hogyha Seb előnybe kerül, akkor visszacseréljük a pozíciókat. Seb viszont nagyon gyors volt, szóval ezt a döntést végül elhalasztottuk. Leginkább azért, mert Charles nem volt elég közel hozzá. Ez volt a megállapodás, ez minden.”
Arra a kérdésre, hogy Vettel miért gondolhatta azt, hogy Leclerc segítsége nélkül is előre kerülhetett volna, ahogy a rádión mondta a rajt után, Binotto így felelt: „Azért, mert Seb annyira jó rajtot vett, hogy igazából nem Charles adott szélárnyékot, hanem Seb egyszerűen elkapta azt, és előzött.”
Binotto azt mondja, abban egészen biztos, hogy versenyzőiknek fontos volt összejátszaniuk a rajt után, különben a Mercedesek előre kerülhettek volna.
„Igen, ebben egészen biztosak vagyunk. Mert egyébként Charles jobbra húzódott volna, és ezzel Hamiltonnak adott volna szélárnyékot, mi pedig nem lettünk volna ott az első két helyen a verseny elején.”
Binottót megkérdezték arról is, azért tartották-e kint Vettelt annyival tovább első kerékcseréje előtt, hogy Leclerc elégávása működjön.
„Nem ez volt a helyzet. Nem azért csináltuk, hogy működjön az elévágás. Mindenképpen felcseréltük volna a pozíciókat később. Az oka az volt, hogy egy esetleges biztonsági autós fázis során sebezhetővé váltunk volna, és az volt a legjobb megoldás, hogy ameddig csak lehet, kint tartjuk Sebet. Szóval csak akkor hívtuk őt be a bokszba, amikor a gumik már szinte teljesen elfogytak.”