Költségplafon-ügy

Binotto szerint a Ferrari autójával volt gond, nem a stratégiájával

A Ferrari csapatvezetője szerint nem a stratégiát kell okolni a Magyar Nagydíjon tapasztalt újabb vereségükért, mivel az autójuk eleve nem volt elég gyors ahhoz, hogy a Hungaroringen futamgyőzelmet szerezzenek.

Charles Leclerc magabiztosan vezette a 2022-es Forma-1-es Magyar Nagydíjat, amikor a Ferrari a 39. körben bokszba hívta őt, és kemény keverékeket szerelt az autójára. A monacói pilóta futama ezen a ponton kisiklott, ugyanis a fehér oldalfalú gumikon Leclerc autója annyira rosszul viselkedett, hogy a csapat 15 körrel később ejtette a stratégiáját és ismét kerékcserére hívta a pilótáját. Leclerc annyi időt elveszített a hiba következtében, hogy végül csak a hatodik helyen ért célba, miközben legnagyobb riválisa, Max Verstappen a tizedik helyről futamgyőzelmet aratott.

A Ferrari csapatfőnöke az óriási betli kapcsán úgy fogalmazott, valójában a Hungaroringen nem is rendelkeztek futamgyőzelemre képes autóval, így elsősorban nem a stratégiát kell okolni a vereségért.

Hirdetés
 

Ma valójában a sebességünk nem volt megfelelő. Nem hiszem, hogy képesek lettünk volna nyerni. Ennek az okát nem tudom. Tizenhárom verseny után ez volt az első ilyen alkalom. Előbb ezt, a teljesítményünket kell megértenünk. Biztos vagyok benne, hogy ha ez sikerül, akkor arra is fény derül, miért nem működtek az autók megfelelően.”

A Ferrari nagy lendülettel kezdte a versenyhétvégét, a forróságban megrendezett pénteki szabadedzéseken még Carlos Sainz és Leclerc diktálták a tempót. Binotto szerint vasárnapra a jelentősen visszahűlt hőmérséklet miatt sokat romlott a tempójuk.

„Ma egészen mások voltak a körülmények. Összességében a tempónk nem volt olyan jó, mint amire számítottunk, bármilyen gumit is használtunk.”

A csapatvezető azt elismerte, hogy Leclerc 39. körben történő kerékcseréje csak rontott a helyzeten. Arra számítottak, hogy a pilótának csak az első néhány körben lesz vele problémája, aztán képes lesz felvenni a harcot Max Verstappennel.

„A szimulációink szerint addig lett volna nehezebb dolga, amíg fel nem melegszenek a gumik. A közepesekhez képest [amelyek Verstappen autóján voltak] 10-11 kör erejéig lettek volna lassabbak, de aztán fel kellett volna éledniük. 30 körös etapra készültünk, Max ellen védekezve. A lágyaknak ez túl hosszú volt.”

Az istálló másik pilótája, Carlos Sainz a futam végéhez közeledve úgy csúszott vissza a másodikról a negyedik helyre, hogy egy etapot sem teljesített a kemény keverékeken. Binotto szerint ez azt bizonyítja, hogy nem egy bizonyos abroncstípussal volt gondjuk.

„Carlos ugyanazon a stratégián volt, mint Lewis [Hamilton]. Ha az autó nem működik, akkor a gumik sincsenek megfelelően megdolgozva. Különösen a kemények nem” – tette hozzá a csapatvezető.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Binotto szerint a Ferrari autójával volt gond, nem a stratégiájával
Komoly elemzések folytak a Mercedesnél a szingapúri gyengélkedés után
Hétvégétől visszatérnek a Honda logói a Forma-1-be!
Williams: Schumacher „határozottan” szerepel a listánkon!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!