Az már a téli teszteken nyilvánvalóvá vált a Scuderia számára, a 2020-as idény nem a győzelmekről fog szólni. Az elmúlt két versenyhétvégén pedig még a pontszerzés sem ment a Ferrarinak, hazai versenyükön, az Olasz Nagydíjon pedig sem Sebastian Vettel, sem Charles Leclerc nem jutott el a kockás zászlóig.
A Ferrari így a monzai verseny után a konstruktőri 6. helyre csúszott vissza, Mattia Binotto pedig továbbra is azt állítja, amit már a belga futamot követően is mondott: nincs krízis Maranellóban.
„Azt gondolom, nem voltunk krízisben legutóbb sem, és megerősíthetem, hogy most sem ez a helyzet” – mondta Binotto.
„A vasárnapi versenyt úgy jellemezném, hogy egy rossz konklúziója lett egy nehéz futamnak, főleg, hogy volt egy megbízhatósági problémánk Seb esetében. Ez a legrosszabb konklúziója egy nehéz hétvégének.”
„De sokkal fontosabb, hogy előre nézzünk, és megtanuljuk ezeket a leckéket a jövőre, és csapatként erősebbé váljunk.”
A Ferrari tavaly még a győzelmekért harcolhatott az F1-ben bivalyerős motorjának köszönhetően, az FIA által kiadott új technikai direktívákkal azonban az idény vége felé egyre gyengébbé váltak az olaszok. Sőt, a csapat egy bizalmas megállapodást kötött a szövetséggel, miután az FIA azt gyanította, trükköznek V6-os erőforrásukkal.
Mostanra pedig nyilvánvaló vált, a Ferrari nagyon visszaesett a motorerőt tekintve, így értelemszerűen a tempós helyszíneken labdába sem rúghatnak.
„Tudtuk, hogy Spa és Monza nehéz lesz számunkra, hogy ezek lesznek a legrosszabbak. Remélhetőleg a következőn már kicsit jobbak leszünk. De végső soron a jelenlegi autónk teljesítménye kétségkívül nem olyan, mint amilyennek szeretnénk.”
„Csak ismételni tudom önmagam: sokkal fontosabb, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy előre tekintsünk és haladjunk az autó fejlesztésével.”
A Ferrari csapatfőnöke azt reméli, a második olaszországi versenyen, a hétvégi Toszkán Nagydíjon már jobbak lesznek.
„Egy újabb lehetőséget kapunk hétvégén, és ez egy fontos verseny lesz, az 1000. F1-es futamunk következik. Egy eltérő típusú pályán, mint a spái vagy a monzai, szóval szerintem fontos lesz, hogy megértsük, mennyire vagyunk versenyképesek egy ilyen pályán.”
A Ferrari egyébként 1000. F1-es versenyére egyedi fényezéssel készül: erről itt írtunk részletesen!