A Ferrari igazán ígéretesen szerepelt a téli teszteken, az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon viszont nem tudta legyőzni a Mercedest. Később ugyan sikerült előrelépniük, ám végül az ezüstnyilak ezúttal is megnyerték a világbajnokságot.
Binotto azt mondja, „hidegzuhanyként” érte őket a melbourne-i szereplés, ám hozzátette, „Ausztráliában megvolt az oka a nem túl fényes teljesítmények, mivel rossz döntéseket hoztunk a hűtés, illetve erőforrás-menedzsment tekintetében.”
Bahreinben, a szezon második versenyén aztán könnyen összejöhetett volna a győzelem: Charles Leclerc ellentmondást nem tűrő teljesítményt nyújtva haladt a kockás zászló felé, ám végül műszaki hiba megfosztotta őt az elsőségtől. A Ferrarinál viszont úgy vélték, a melbourne-i gyenge teljesítmény egyszeri alkalom volt, és eltartott „egy ideig”, mire a csapat ráeszmélt, hogy nem elég ütőképes versenyautójuk.”
A Scuderia metodikusan próbálta kideríteni, mi a probléma, Binotto elmondása szerint viszont „nem tudták meghatározni a gyengeségeket, és nem tudták megfelelően értékelni a teljesítményüket” az évad első felében, ami sokat ártott nekik.”
A Mercedes pedig kétségkívül profitált ebből: kettő kivétellel az összes versenyt megnyerték a nyári szünet ettől, és ahol nem ők, ott sem a Ferrari, hanem a Red Bull tudott győzedelmeskedni.
A Ferrarinál tehát bőven volt tennivaló: a versenytempóval, illetve a féktávokon való instabilitással kapcsolatos gondokat pedig sikeresen megoldották, így amikor a mezőny újra pályára gurult a nyári szünet után, a Scuderia autói életre keltek.
„Ha megnézzük a kanyarsebességet, látható, hogy az év első felében átlagosan 6 tizeddel voltunk lemaradva – ezt sikerült 2 tizedre csökkenteni az idény második felére” – mondta Binotto.
A maranellóiak három versenyt is megnyertek: Charles Leclerc Belgiumban és Olaszországban, Sebastian Vettel pedig Szingapúrban győzött, és úgy tűnt, a Ferrari rendelkezik a legerősebb csomaggal. A Ferrari teljesítménye azonban újra visszaesett, a riválisok pedig azt gyanítják, ennek köze volt ahhoz, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több új technikai direktívával akart gátat szabni a V6-os erőforrásokkal való trükközésnek.
Binotto viszont azt mondja, megvan a magyarázat arra, hogy miért lettek lassabbak az egyenesekben.
„Semmit sem változtattunk a motorunk működtetésén az idény utolsó szakaszában, bizonyítva ezzel, hogy teljesen szabályos az erőforrásunk. Ha nem így lett volna, és valami nem szabályos eszközhöz nyúltunk volna, az a legelső ellenőrzéskor kiderült volna.”
A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetésekor a Mercedes kiemelkedett a mezőnyből. Binotto azt mondja, akkor 80 lóerős hátrányban voltak a német gyártóval szemben.
„Most viszont már van egy kis előnyünk is ahhoz képest, ami nekik volt akkor” – mondja Binotto.
NYERJ F1-ES MODELLAUTÓT! RÉSZLETEK INSTAGRAM-OLDALUNKON:
A teljesítmény növelése, illetve a határok feszegetése viszont problémákkal járt: a csapatot Bahreinben és Oroszországban is motorhiba fosztotta meg a valószínű győzelemtől, ráadásul nem ez volt a Ferrari egyetlen gyenge pontja, a stratégiával is bakot lőttek ugyanis nem egyszer.
„A bokszkiállások szintén nem voltak elég jók. Számos alkalommal a miénk több mint 6 másodpercig tartott, ami a Ferraritól elfogadhatatlan. És amikor tökéletesség szükséges a győzelemhez, akkor a csapat, a szerelők, és a kerékcserék szempontjából is tökéletesnek kell lennünk.”
„Ez nem tudás kérdése, nem egyéni probléma. Arról van szó, ahogy hozzáállunk a problémákhoz a gyakorlatban. Rengeteg gyakorlás, rengeteg elemzés, rengeteg eszköz. Számos metodika azt mutatja, hogy 360 fokban kell javítanunk magunkon. És ez az a kihívás, amivel szembe kell néznünk a következő évre.”